Avatar billede Angelo Praktikant
18. december 2012 - 10:38 Der er 6 kommentarer

lille database til registrering af udstyr

Hej

Jeg ønsker at oprette en lille database, hvor jeg kan registrere noget IT-udstyr. Men jeg kan ikke helt få den til at virke.

Det skal være en formular som vist på billedet, og alt efter hvilket udstyr man vælger i en dropdownmenu, skal dataer gemmes i en tabel, der har udstyret navn. se billedet

http://kilholm.dk/screen.JPG

Mvh.
Kim
Avatar billede claes57 Ekspert
18. december 2012 - 11:05 #1
du skal vel kun have tre tabeller i alt.
1) udstyrstyper (navn, id) fx bærbar, printer, diktafon
2) lagerstatus (navn, id) fx på-lager, udlånt
3) hardware (autoid, udstyrstype-id, lagerstatus-id, serienummer, lagerstatus, sagnummer, dato)

så kan du let trække en liste med alle printere på-lager
Brug i øvrigt aldrig navne med mellemrum - det er lettere uden.
Avatar billede Angelo Praktikant
18. december 2012 - 11:53 #2
Der er rigtig meget udstyr, det er derfor jeg gerne vil have det i forskelle tabler(giver mere overblik). Databasen skal kun bruges til at taste udstyr ind, sagsnr. og Dato. Er det noget du kan hjælpe med ?

Vh.
Avatar billede mugs Novice
18. december 2012 - 12:17 #3
Du bør have alt udstyr i samme tabel som claes57 skriver. Du kan altid lave forespærgsler der begrænser de forskellige data som f.eks. udstyrstype
Avatar billede claes57 Ekspert
18. december 2012 - 12:23 #4
jeg har ikke tilgang til access længere - og har ikke lavet noget i det siden 1998, så jeg må afstå fra at hjælpe med specifik kode.
Avatar billede Angelo Praktikant
18. december 2012 - 12:43 #5
Ok. Er der nogen andre der kan hjælpe med det ?
Avatar billede mugs Novice
18. december 2012 - 13:26 #6
claes57 har beskrevet din database meget fint. Følg denne anvisning.