Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
15. december 2012 - 13:26 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

2 tv - behøves antenneforstærker?

Hey eksperter

Jeg bor i lejlighed og var i går ude i Elgiganten for at købe sådan en signal splitter, fordi jeg har fået et ekstra tv i hjemmet: http://www.av-connection.dk/?PGr=886&ML=494

Men så sagde ekspedienten at jeg skulle have en antenneforstærker i stedet fordi signalet enten ville blive ulig fordelt på mine to tv eller at det ville påvirke alle de andre boboers signal i opgangen:
http://www.av-cables.dk/antenneforstaerker/triax-ifa-220-antenneforstaerker-2-vejs.html

Så mit spørgsmål til jer går på, om ekspedienten bare vil sælge og derfor fyrer en masse løgn af, eller om der i virkeligheden er noget om det? Bør jeg bruge forstærkeren eller er en signal splitter godt det samme?
Avatar billede foreveryoung Nybegynder
15. december 2012 - 13:36 #1
jeg går ud fra at du har kabel tv fra en boligforening??
og hvis det er tilfældet så "ja" jo mere du udbygger din tv installation vil der være mulighed for forstyrelser....
men vælger man at bruge korrekt tv material så burde der ikke være problemer..

jeg har selv valgt at splitte mit signal og det funger fint...

brug korrekt antenne kabel 0,75 ohm. den tykke og ikke den tynde fra Harald skrald;)

vælg F-connekter når du samler div. led. så skulle det virke..

skal installationen være større vælg da en stjerne topolagi frem for perler på en snor.
Avatar billede foreveryoung Nybegynder
15. december 2012 - 13:38 #2
sorry for stave fejl gik lidt hurtigt;)
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
15. december 2012 - 13:45 #3
Ja det er kabel tv. Altså jeg bruger det bedste antennekabel der kan købes på markedet. Tripelskærmet fra Hama.

Eftersom jeg bruger gode tykke kabler til tv-signalet, vil du så mene at sådan en signal splitter som jeg linkede til er fin nok at bruge?? Bare sætte den i væggen og koble de to tv til? Og droppe antenneforstærkeren?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. december 2012 - 13:48 #4
hos mig (stofa-signal) skulle der en antenneforstærker til.
Uden forstærkeren kunne den kun køre det analoge signal igennem uden fejl, mens det digitale var meget pixeleret.
Avatar billede Bitness Nybegynder
15. december 2012 - 14:03 #5
Jeg vil prøve T stik først og se om der giver forstyrrelser på det digitale, jeg havde yousee engang med 3 tv sat på uden bøvl (self. gode kabler), og den gamle lejlighed jeg havde skulle der forstærker på (samme område i holstebro)
Avatar billede Bitness Nybegynder
15. december 2012 - 14:09 #6
Fik ik lige det her med:
Og ja sælgeren prøver at sælge dig noget som du evt ikke har brug for, det er jo forskelligt på hver enkelt hus installation om det er meget støj eller intet på kabel linjen..
Avatar billede foreveryoung Nybegynder
15. december 2012 - 14:13 #7
http://www.av-connection.dk/?ML=1053

jeg har lagt et link til en side du selv har været på.
kabel tv bruger dvb-c samt mulighed for analog signal.
så for ikke at forringe signalet skal der også bruges det rigtige antenne materiel, den splitter du har valgt er en billig model
brug istedet en
http://www.av-connection.dk/?PGr=887&ML=494

og jo du kan risikere at der kommer nedsat hastighed på dit signal
og jo så er der mulighed for at købe en antenne forstærker til formålet.

man kan også få admin for antenne foreningen til at skruen en smule op for signalet vis det er svagt ved første stik.
du har sikkert naboer med samme intentioner som dig selv som kan forringe signalet.

så brøv dig frem med en simpel løsning og udvid derefter....
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2012 - 14:35 #8
det her har jeg i min lejlighed se under antenneforslag

http://www.antennelageret.dk/

jeg har radio og tv stik i alle rum jeg selv har lavet
der sidder en lille kasse ved antenne stikket der får strøm fra stikkontakt - er den ikke tændt er signalet meget svagt
er det forklaring nok

svar funktionen er kun til lukning af spørgsmål men det ved i vel
m.v.h
15. december 2012 - 15:04 #9
PS: Jeg har oplevet for MEGET signal ved brug af en  (1->3) antenneforstærker/fordeler ... signalet (analogt) blev sløret... Ved brug af passiv fordeler (1->3), blev det helt fint alle steder...
Kabel TV anttenne forening...
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
15. december 2012 - 18:24 #10
foreveryoung, problemdet med den f-connector 2 vejs splitter er at jeg ikke bruger den type antennekabel der passer til. Jeg bruger denne type, dog i bedre kvalitet.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tilbehor-tv-og-radio/HAMA42966/hama-antenne-koaksialkabel-15-m-hvidt

Så hvad er den bedste 2 vejs splitter der passer til netop mine antennekabler?
Avatar billede foreveryoung Nybegynder
15. december 2012 - 18:50 #11
Ikke noget problem klip stikket af og brug en f-connekter der matcher kabel tykkelse på dit hama kabel
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
15. december 2012 - 20:13 #12
Klipper sku ikke i sådan nogle dyre kabler. Tager ud i Elgiganten i morgen og får en optimal splitter.
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
15. december 2012 - 21:09 #13
Jeg er med på jeg skal have fat i en f-connector i ordentlig kvalitet. Men det jeg ikke forstår er, hvordan mine antennekabler som dette http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tilbehor-tv-og-radio/HAMA42966/hama-antenne-koaksialkabel-15-m-hvidt, kan passe i en f-connecter??
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
15. december 2012 - 21:10 #14
Avatar billede Bitness Nybegynder
19. december 2012 - 19:33 #15
Og hvad finder du ud af?

Og luk spørgsmålet..
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
19. december 2012 - 21:39 #16
Løsningen blev en splitter fra Triax Splitter fra Elgiganten. Noget bedre kvali et skidtet i Harald Skrald. Folk der vil have point, giv svar.
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2012 - 07:41 #17
hvis du kunne bruge ellers se bort fra min

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2012 - 07:41 #18
ok
Avatar billede Bitness Nybegynder
20. december 2012 - 11:50 #19
Okay og hvordan er signal styrke og kvali på tv'ets signal info tamtam?