Avatar billede Shannon Novice
13. december 2012 - 19:13 Der er 7 kommentarer

Formatere en macbook pro

Hej jeg er oprindeligt PC dame men har arvet en Macbook Pro som jeg rigtig gerne vil formattere så alt bliver slettet men jeg har ikke startdisketterne...nogen gode råd ?
Avatar billede opps Praktikant
13. december 2012 - 20:30 #1
Hvor gammel er den? Hvilket styresystem kører den?
Avatar billede Shannon Novice
13. december 2012 - 23:19 #2
Hej opps

Ja se det er gode spørgsmål som jeg ikke umiddelbart har svar på. Tror den er fra 2008-9 kan det passe ? og hvor kan jeg se hvilket styresystem den bruger ? (er Mac idiot).
Avatar billede Warbirdz Nybegynder
14. december 2012 - 11:35 #3
På nogle versioner af Macbook Pro kan du under opstart trykke på Command+R og få recovery menuen frem derfra kan du reinstallere mac os og også bruge disk utility

http://www.gratisimage.dk/image-9465_50CB00D1.jpg
Avatar billede Shannon Novice
14. december 2012 - 15:25 #4
Hej Warbirdz...tak for tippet. Har forsøgt flere gange men det funker ikke på den her...desværre. (går ikke ud fra jeg skal trykke på + men cmd R korrekt?)
Avatar billede Shannon Novice
14. december 2012 - 15:39 #5
der står den er Mac OS X 20.5.8
MacBookPro5,1
Avatar billede Shannon Novice
14. december 2012 - 15:44 #6
der skulle stå 10.5.8 :-)
Avatar billede opps Praktikant
05. januar 2013 - 18:20 #7
Med det system skal du vist bruge CD'erne. Det er nemlig et gammelt system fra tilbage i 2007.
Prøv at kontakte Apple, og hav serienummeret på Mac'en klar.