Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. december 2012 - 18:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

... Avast Pro eller Internet Security ...

Hej

Jeg har i mange år, snart, brugt avast Free, og har været fint filfreds, med den gratis udgave ...

Men ...

Har nogen af jer, eksperter, prøvet avast "Pro" eller
"Internet Security" ?

Er det værd, at gå over til en købemodel, af det fine anti-virus program fra avast ?

Med Venlig Hilsen Ikke-Ekspert
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2012 - 18:39 #1
Hvis man også har et Malware program skulle Avast free være OK.
Der er dog problemer med at køre Avast på Windows 8, og det er der med mange Virus og Firewall programmer.
Hvis du ikke har et Malware program, så se på Malvarebyte. Prog modellen koster 152 kr, en gang for alle, og kører så hele tiden.
http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_pro/
Avatar billede jensenjs Juniormester
10. december 2012 - 19:36 #2
Enig med gammelmand
Jeg brugte før Avast+malwarebytes i gratis udgaver, og var godt tilfreds.

I dag bruger jeg MS-egen AV/Firewall og Malwarebytes pro
At der er kommet en ny test der tæsker MS security essentials, tager jeg ikke så tungt, den ene måned er den ene nr.1, den anden måned det en anden osv.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2012 - 19:55 #3
Kører man Avast og Malwarebytes pro, kan det være en god ide at sørge for at de ikke scanner hinanden ( Konflikter ). Malwarebytes pro, kan blokker for Avast bliver opdateret !
Section K.
http://forums.malwarebytes.org/index.php?showtopic=10138&st=0&p=417798&#entry417798

Det er let at se hvad man får ( ekstra ) når man køber Avast internet security.
http://www.avast.com/free-antivirus-download
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2012 - 23:33 #4
#3 Godt indslag, det har jeg faktisk ikke tænkt på.
Avatar billede jensenjs Juniormester
11. december 2012 - 07:35 #5
Jeg har netop tænkt over den slags, og har da allerede i går afhjulpet et lignende problem mellem Norton og McAfee.

Der selvfølgelig hver især forsøger at tage kontrollen over eventuel skadelig software, så de skiftes til at tage kontrol over den "skadelige" fil, i gamle dage forsøgte de også at tage hinandens fingeraftryk, med det resultat at maskinen blev utrolig sløv.
Når jeg tager på arbejdet i dag, skal jeg rydde maskinen for resterne.

Men da jeg kørte Avast og Malwarebytes startede jeg det i en virtuel maskine, og fandt ingen konflikter.
Jeg satte det så op på maskinen, og har testet det på kryds og tværs, uden problemer, ikke en gang en langsommere maskine.

Og det samme med MS + Malwarebytes
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. december 2012 - 09:50 #6
T*A*K  for jeres gode svar ...

Kom så med et *Svar*, så I kan få et par points, tak ...
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2012 - 11:01 #7
Ingen point til mig tak:)

Ps. Hos Kaspersky hævder de, at Malwarebyte sammen med deres antivirus sløver computeren. Jeg kan nu ikke mærke det.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2012 - 14:58 #8
Du kan jo dele dem, til dem du syntes der har hjulpet.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. december 2012 - 15:23 #9
Ja - Synes hvert svar var godt, på hver sit felt ...
Avatar billede jensenjs Juniormester
11. december 2012 - 17:33 #10
Jeg springer over :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. december 2012 - 19:34 #11
takker ...