Avatar billede TRenne Nybegynder
10. december 2012 - 11:24 Der er 6 kommentarer

Startværdi i rulleliste

Hej,

Jeg har lavet en stribe valgmuligheder og oprettet en rulleliste. Det jeg gerne vil have den til at vise er "Vælg fra rulleliste" - men det virker ikke til at være noget der kan slås til eller fra?

I må sikker have løsningen:)
Avatar billede lordnelson Seniormester
10. december 2012 - 12:48 #1
Er rulle listen lavet i excel under kontrolelemnter , eller er rulle listen i en formular igennem VBA ?
Avatar billede TRenne Nybegynder
10. december 2012 - 13:01 #2
Har lavet rullelisten under kontrolelementer.

Har dog fået kodet det sådan, at når jeg rydder alle indtastninger, at den indsætter en  'value' i form af tekst. Det må været VBA? ikke? ....

... men hvis det kan gøres på andre måder vil jeg meget gerne høre dine forslag:)
Avatar billede lordnelson Seniormester
10. december 2012 - 13:55 #3
lav biksen som et activx element , i design tilstand højreklik , vælg egenskaber , i den boks der kommer frem vælg listFillrange og her skriv dit range for input , evt det navn hvis du har oprettet et navn, i linkedCell firtæller du hvor den skal aflevere resultatet, helt nede i value skriver du vælg fra rulle liste , slå design tilstand fra , så skulle den være der
Avatar billede lordnelson Seniormester
10. december 2012 - 13:55 #4
Skulle stå lav boksen
Avatar billede TRenne Nybegynder
13. december 2012 - 10:15 #5
Hey Lordnelson,

Synes ikke jeg kan finde det du beskriver - kan det være fordi jeg sidder med en Mac?
Avatar billede lordnelson Seniormester
13. december 2012 - 15:53 #6
Ja, se det ved jeg ikke noget om, men i Excel ellers er den under fanen udvikler , Indsæt der ligger under kontrolelementer , nederst der skulle der gerne stå ativeX-objecter