05. december 2012 - 20:19 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

PEJSEBRÆNDE ? Anbefalninger ?

Hi Folks ;-)

Er der nogle som kan anbefale et sted at skaffe/købe/bestille KVALITETS PEJSEBRÆNDE (Leveret - IKKE i tårn, da det skal omstables alligevel...)

Roskilde/Ringsted området ...

Det er jo en jungle om dette - har tidligere fået noget PEJSEBRÆNDE, som var for vådt/fugtigt ... ikke smart ...
Avatar billede sadolin1978 Novice
05. december 2012 - 21:59 #1
hmmm noget af det bedre du kan få er rester fra en tømmere så prøv evt ringsted spærfabrik
06. december 2012 - 08:34 #2
Ref #1:
Har ikke selv mulighed for at afhente den ønskede mængde ...
Avatar billede sadolin1978 Novice
06. december 2012 - 09:03 #3
Jeg ved ikke om det er muligt evt. at bestille nogen rester til levering men det kunne være en mulighed da flere små tømmere virksomheder selv aligevel køre med martialer og selv skal bortskaffe evt. "affald"
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. december 2012 - 11:20 #4
Med mindre du bestiller direkte fra din lokale skov, og selv får en vognmand til at levere, tror jeg ikke der er mange i dag der ikke leverer i palletårne.

Jeg afsøgte priserne sidste år, og fandt dem betænkelig identiske. Dog var fyr-selv.dk en anelse billigere end de andre - og kører en gang imellem gode tilbud.

De har både årets træ (der skal ligge et årstid, før det er rigtig tørt), men også ovntørret, til brug med det samme.
06. december 2012 - 14:36 #5
... "Affalds" træ er udelukket ...

Vi har tidliger fået leveret på ladvogn læsset af i indkørslen ... men sidste gang var det alt for frisk/fugtigt og vil finde alternativer denne gang ...
Avatar billede sadolin1978 Novice
06. december 2012 - 15:36 #6
når jeg skriver affaldstræ fra tømmer er det somregl de stykker de har i overskud efter et byggeri
Avatar billede 220661 Ekspert
06. december 2012 - 17:23 #7
#6 Tror du så ikke at de tømrere der er ansat i firmaet tager dette?
Det tror jeg er mere reglen end undtagelsen ;-)
Sådan er det i hvert fald i vores firma. Alle de ansatte har brændeovn/fyr i huset.
Avatar billede sadolin1978 Novice
06. december 2012 - 17:47 #8
#7 det kommer nok an på firma politikken men jo der er nok en del af de ansatte der gør det ved da også fra vindues fabrikker at ansatte kunne få lov til at tage stumperne/affaldstræet
en anden mulighed men som indeholder en del arbejde er engangs paller dem er der en del virksomheder der gerne vil af med men heri er der en del søm
Avatar billede 220661 Ekspert
06. december 2012 - 17:57 #9
Firma politikken jeg kender hedder "Så billigt som muligt", og derfor så tror jeg at langt de fleste firmaer accepterer at tømrerne tager afskæringerne fra rent træ med hjem ude fra byggepladserne.
Det er klart at gamle vindueskarme mm der er maling og imprægneret træ i at det skal på deponi. Det er der klokkeklare regler for, da du ikke må fyre med det.
Det skal bortskaffes/brændes under kontrollerede forhold.
Avatar billede mister_sphinx Nybegynder
22. december 2012 - 11:08 #10
Prøv hos http://www.varme-expressen.dk. Det er godt nok i brændetårn, men de har gode priser, og brændet er tørt ved levering.
22. december 2012 - 12:52 #11
Andre indlæg ... Læg [svar] ...
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2012 - 16:56 #12
ikke flere indlæg springer over på point
31. december 2012 - 09:32 #13
Ping selv ...

(Fundet noget privat...)
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2012 - 10:26 #14
Det er også billigere ;-)
Avatar billede TInho Nybegynder
16. marts 2013 - 14:45 #15
Hej,
Nu kom jeg lige forbi, og ved ikke om du har fundet et bedre alternativ, men søgte lidt på Google og fandt denne her http://www.braendekob.dk/pejsebraende.html ? Ved ikke om det kan hjælpe dig, eller om dit andet alternativ er billigere, men ville lige give mit besyv med!

Mvh
Avatar billede balladen71 Nybegynder
17. august 2014 - 23:19 #16
jeg købt brænde af et firma, men kan ikke lige huske hvad de hed. de solgte ihvertfald pejsebrænde i sække :)
jeg ved dog ikke om de køre til roskilde, men jeg har et nummer på dem 53 83 58 92