04. december 2012 - 21:35
Der er
3 kommentarer og 1 løsning
At lave en sorteret liste ud fra "HØJ", "MIDDEL" eller "LAV"
Hej derude Jeg har en lille udfordring, som jeg håber I kan hjælpe mig med. Jeg har to kolonner som vist nedenfor: TEKST 1 HØJ TEKST 2 LAV TEKST 3 MIDDEL TEKST 4 LAV TEKST 5 HØJ TEKST 6 HØJ OSV...... Jeg vil gerne oprette to lister/kolonner ved siden af til teksten til hhv. HØJ og LAV: HØJ: TEKST 1 TEKST 5 TEKST 6 LAV: TEKST 2 TEKST 4 Jeg vil gerne have listerne/kolonnerne ved siden af, så funktionen "FILTRER", hvor hele arkrækker slettes kan ikke anvendes. Håber I kan hjælpe! Mvh. Anders
Annonceindlæg fra Novataris
Vejen til devops med Bavarian Nordic
Bavarian Nordics vækst blev starten på et DevOps-samarbejde med Novataris for hurtigt at kunne tilpasse IT-organisation til forretningen.
7. december 2023
Slettet bruger
04. december 2012 - 22:23
#1
Med dine data i A2:B7 indsæt følgende matriksformler i henholdsvis D2 og E2: =HVIS.FEJL(INDEKS($A$2:$A$7;MINDSTE(HVIS($B$2:$B$7="HØJ";RÆKKE($A$2:$A$7)-RÆKKE($A$2)+1);RÆKKE(A1)));"") =HVIS.FEJL(INDEKS($A$2:$A$7;MINDSTE(HVIS($B$2:$B$7="LAV";RÆKKE($A$2:$A$7)-RÆKKE($A$2)+1);RÆKKE(A1)));"") Formlerne kopieres nedad. Husk ved indtastning i D2 og E2 at holde Ctrl og Shift nede før du trykker på Enter. Hans