Avatar billede cosmo21 Novice
03. december 2012 - 10:45 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Eksterne harddiske på 500 GB

Hej alle

Kan nogle fortælle mig hvor man kan købe harddiske på 500 GB billigst ? nogle links m.v.

Grunden til mit spørgsmål er at jeg undrer mig over at 500 Gb eksterne harddiske koster så meget ift. deres lagerkapacitet, 1Tb og 2 TB er jo kun en anelse dyrere ? Ved nogen hvorfor lige 500 Gb altid er oppe og ligge på de der 6-700 kr og så oven i købet i Elgiganten ?
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2012 - 10:53 #1
500gb bliver dyrere da de sælger flest af de større diske, 1-2 tb
billigst ? www.proshop.dk
Avatar billede jeb_ats Nybegynder
03. december 2012 - 10:58 #2
jeg har lige købt en Intenso extern harddisk hos AK computer i Odder den gav jeg 425 kr for jeg ved ikkke om det er hvad du forstår ved billigt, men det er da mindre end 6- 700 kr.

Jeg har altid ved prissammenligninger fundet elgiganten ca 20% for dyr og handler der derfor ikke, Men de kan jo have enkelte slagtilbud.

http://www.akonline.dk/
Avatar billede jeb_ats Nybegynder
03. december 2012 - 11:02 #3
En af grundene til at jeg købte var at min interne harddisk chrashede den nye intern købte jeg til gengæld hos proshop da de lå tæt ved. Den kostede noget lignende men det siger jo egentlig ikke noget om deres prisniveao, men firmamæssigt handler vi der meget når vi mangler reservedele.
Avatar billede jokkejensen Novice
03. december 2012 - 12:58 #4
500gb topper nok fordi de (af hvad jeg ved) ikke kræver extern strømforsyning..

Det er rådent at slæbe rundt på såden en.

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
03. december 2012 - 13:02 #5
never mind, man kan sagtens få højere uden extern psu.
Avatar billede cosmo21 Novice
05. december 2012 - 18:08 #6
Ok Proshop lurer jeg

-sidwave: Ok ..

-jeb_ats: Jeg syntes 300-350 kr for 500 GB må være den pris man bør tage for en ekstern harddisk med markedes snart mindste kapacitet. :-)

- Jokkejensen: Jep og kan de så ikke lave 1 og 2 TB i de små uden strømforsyningen ?

Jeg hørte desuden igen her forleden at nogle talte om en oversvømmelse i Thailand som gjorde at prisen steg på disse 500 GB diske. For forhandleren i dag i Elgiganten sagde til mig at han have flere gange købt 2 500 GB diske for samlet 700 kr tilbage i 2009-2011