Avatar billede Rasmus_E Nybegynder
02. december 2012 - 20:56 Der er 3 kommentarer

Trådløs mus trådløs netværk påvirker hinanden?

Hej Eksperten.

Jeg står her med et problem jeg ikke ved hvordan jeg skal løse. Jeg tror min mus ( Cyborg RAT 9) og vores trådløse netværk påvirker hinanden. Altså når jeg spiller online spil som League of Legends, er det som om at forbindelsen hopper af, og mit spil egentlig går i stå, altså at min mand er i bevægelse men bare står og slår på ting. Idet jeg stopper med at bruge min mus, kommer forbindelsen igen, og kan fortsat spille, men der går ikke 10 minutter før det sker igen. Så her idag efter den havde gjort det 6 gange inde i spillet, prøvede jeg at skifte mus til en trådet en (For jeg havde lidt på for nemmelsen af det var det der var galt) imens jeg jeg var inde i spillet og ja, idet jeg kobler musen fra og sætter den anden til, forsvandt problemet med det samme, og mærkede slet ikke noget.

Så mit spørgsmål er: Hvad er det der gør at musen ikke fungere ordentligt med det trådløse netværk? Hvad kan jeg gøre for at løse problemet?
Har aldrig hørt eller skulle tro at det er musen skyld, men måske computeren der har noget med det at gøre?

Har som sagt en Cyborg RAT 9 mus og min computer er en Acer Aspire M7711 helt standard. Jeg kørte Windows 7 men er næsten lige skiftet til Windows 8, og problemet er slet ikke blevet bedre.

På forhånd tak for hjælpen!

Rasmus Enevoldsen
Avatar billede claes57 Ekspert
02. december 2012 - 21:01 #1
du kan jo prøve med en kablet mus? Eller skifte kanal på router (det kan skiftes - typisk kører du på en 2.4 GHz og det gør andet udstyr også, så det kan ikke flyttes - kanalen er det eneste, vi kan lege med).
Avatar billede Rasmus_E Nybegynder
02. december 2012 - 21:12 #2
Ja jeg kan jo køre med en kablet mus, men nu er det bare sådan at min trådløse mus er en temlig dyr mus og skabt til det jeg bruger den til og det burde vel virke? Og vil helst ikke til at bruge kablet mus hvilket betyder at jeg skal til at ommøblere mit værelse Og den kablet mus er temlig gammel og mangler de knapper jeg bruger.

- Men vil helt klart prøve det med routeren, tak!
Avatar billede claes57 Ekspert
03. december 2012 - 08:37 #3
glipper routeropsætningen, så se på http://jyllands-posten.dk/digitalt/computer/article4859577.ece
en dualband router kan køre både 2,4 og 5GHz, og du skal så bare også have trådløst netkort til din pc til 5GHz
http://www.jr.com/dlink/pe/DLK_DWA160/
kan klare det - og din mus er alene på 2,4GHz båndet.