Avatar billede niklasbp Nybegynder
02. december 2012 - 14:57 Der er 11 kommentarer

ram fra 555 til 667 er det muligt og/eller bedre?

Hey eksperten

overordnet så ville jeg høre om flere ram kan hjælpe til når jeg spiller spil som fx: HoN, CS og andet. med ikke at hakke så meget? og så har jeg overvejet at skifte til 64 bit i stedet for 32, er det muligt og hvis er det så bedre?

Jeg har en acer aspire 6920G som jeg tror kunne bruge lidt mere ram, lige pt. har den 2 blokke i: 1 med 1gb og 1 med 2gb så altså 3gb ram i alt.
- de ram som ligger i nu hedder: 2gb 2rx8 pc2-5300s-555-12
jeg tænkte på at skifte det ud med 1gb til 2, men ville høre om i ved om det ville være smartere at skifte begge ud til nogle der køre 667 mhz i stedet for? altså vil det gøre en forskel?
det jeg har læst mig frem til er at hvis jeg har 2 ram hvor den ene er 555 og den anden er 667 så går den anden bare ned til 555?

mvh.
Niklas
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2012 - 16:31 #1
du får den korte version

bruger man 32 bit styresystemer kan man bruge op ti 4 gb ram - det grafikkortet bruger

bruger du 64 bit kan du bruge over 4 gb eller op til hvad bundkortet understøtter

at du kører med forskellige mzh og at det virker skal du bare være glad for at du kan
det kan ret let gå galt og de brænder det hele af
man bør altid bruge
1x1
eller
2x2

og af samme type producent

m.v.h
Avatar billede niklasbp Nybegynder
02. december 2012 - 18:05 #2
men kan alle computere køre 64 bit?
- og hvad er forskellen på 667 og 555 mhz?
Avatar billede chalde Seniormester
02. december 2012 - 18:07 #3
det kan ret let gå galt og de brænder det hele af
Ahh mon dog. Nu er det ikke sådan at der er indbygget mekanisme til at de kan selvdestruere.
Avatar billede chalde Seniormester
02. december 2012 - 18:18 #4
#2 Nej, det kræver en 64bit cpu (og drivere til det restende hardware).
Forskellen er 112mhz (ved ikke hvad man skal svare, andet end at de er hurtigere, dog går jeg ud fra du mener 500, 533, 550 eller 566). For at kunne udnytte den hurtigere hastighed, kræver det at bundkortet understøtter det. Ellers vil de automatisk neddrosle til en lavere frekvens (du kan dog komme ud for, at visse typer ram og bundkort ikke vil lege sammen).
Avatar billede chalde Seniormester
02. december 2012 - 18:22 #5
#4 Se bort fra
dog går jeg ud fra du mener 500, 533, 550 eller 566
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2012 - 19:18 #6
det kan ret let gå galt og de brænder det hele af
Ahh mon dog. Nu er det ikke sådan at der er indbygget mekanisme til at de kan selvdestruere

hvor ofte er der fejl på ram - ofte
hvis en ram destruerer eller dør hvad tror du så der sker

skriv du blot at det betyder som ikke noget - det er jo heller ikke dig der har problemet
jo det kan betyde godnat til hele herligheden så lad det bare være en advarsel

var det ikke ærgerligt jeg lyttede til ham - jeg burde nok have fulgt min mistanke til at det kunne ske
Avatar billede chalde Seniormester
02. december 2012 - 19:27 #7
#6 Det er noget helt andet du siger nu: at elektronik kan bryde sammen. Det gælder for AL elektronik. Men at en ramklods skulle få et helt setup til at brænde af må da høre til en sjældenhed af det ekstreme.
Og du kan sagtens sætte ram af forskellig hastighed, størrelse, CAS osv. sammen. Laveste fællesnævner bestemmer udfaldet for hastigheden. Det værste der kan ske er, at maskinen ikke starter.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2012 - 19:32 #8
du behøver ikke forholde dig til hvad jeg skriver

det er spørgernes tråd du roder i

jeg ved ikke hvad du har af erfaringer men jeg har mine og dem fortæller jeg spørgeren om og ikke hvad du mener

det må du selv skrive
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2012 - 20:22 #9
Jeg har kørt med ram i forskellige hastigheder og timings uden problemer før i tiden i min gamle stationære, og som beskrevet vil systemet indrette sig efter de ram der er de langsomme.
Men jeg vil da selvfølgelig anbefale at man bruger de samme ram typer i alle slots, og også dem som hardwaren kan køre med i hurtigste hastighed.
Prøv at hente Crusial Scan som tjekker hvad der kan puttes i dit system:
http://www.crucial.com/systemscanner/
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2012 - 20:33 #10
I følge denne beskrivelse skulle du kunne køre med 667 mhz ram klodser, og bundkortet understøtter op til 4GB
http://support.acer.com/acerpanam/notebook/0000/Acer/Aspire6920G/Aspire6920Gsp2.shtml
Håber at Crusial Scan kommer med samme resultat.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2012 - 20:38 #11
Er du kommet videre?