Avatar billede totalpc Seniormester
30. november 2012 - 19:21 Der er 1 kommentar

Wifi extender problemer

Jeg har en D-Link DIR-825 router. Den er pt kun sat op til at køre med 2,4GHz wifi.
I stuen ved sofaen (hvor jeg opholder mig en del :) ) er signal ikke så kraftigt. Jeg kan ikke flytte min router pga. kabling osv. Så jeg kiggede mig lidt om efter mulighederne og efter at have læst en test faldt valget på en ZyXEL WAP3205 som havde fået fine anmeldelser osv.

Jeg har så valgmulighederne i mellem at lade den fungere som accesspoint eller repeater (extender). Jeg vil jo helst ikke til at skulle skifte i mellem net så jeg har sat den op som repeater og den finder fint mit Wifi og kan connecte til det. ZyXel'en sætter jeg så ind i stuen og satsede så på at min signal blev mega meget bedre i sofaen. Jeg havde forventet at se 1 trådløst net, men via inSSIDer kan jeg jo se at der faktisk er 2 net, de hedder blot det samme og ligger selvfølgelig på samme kanaler osv. Men mine enheder bliver total forvirret. Både den bærbare og min Ipad + Iphone er mega længe om at finde net, når ZyXEL'en er tændt. Når de endelig kommer på så virker det fint nogle minutter og så pludselig har de ingen adgang til internettet, selvom der er fuldt blus på signalet.
Hvis jeg hiver strømmen på ZyXEL'en og strækker Ipad'en lidt frem så der er 1 streg på signalt til DLink routeren kører alt fint.
Det gentager sig så når strømmen igen tilsluttes ZYXEL'en

Hvad hulen sker der?
Avatar billede znote Nybegynder
02. december 2012 - 20:28 #1
Hej, prøv at skifte kanal på din ZYXEL router.