Avatar billede Slettet bruger
21. november 2012 - 19:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HP support assistent

jeg har windows 7 serv. pack 1 samt en HP pc p6361sc.
jeg har det problem, at min "HP support assistent" er holdt op med at fungere!
håber på hjælp!
Avatar billede kiminfarum Juniormester
21. november 2012 - 20:06 #1
Hej

Prøv at kikke i start menuen, under HP Help and support.
Der skulle gerne være en program ikon 'HP Support assistant'

Hvis den er og du åbner programmet de vil der nederst til venstre hjørne være en knap til indstillinger, her kan du indstille hvornår den skal kører.

- Kim
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2012 - 20:08 #2
uden at ville fornærme dig igen - har du prøvet at systemgendanne?
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2012 - 05:59 #3
HP support assistent ligger under start samt som en genvej på mit skrivebord
jeg har ikke noget som hedder HP help og support.
foruden HP support assistent har jeg HP advisor og HP opdatering
når jeg klikker på HP support assistent kommer der et skema frem som fortæller, at "HP supp.ass. er holdt op med at fungere og at windows søger efter en løsning på problemet."
jeg har lavet en recovery den 17.nov. som forløb godt - d.v.s., at jeg langt om længe fik min pc til at sluge serv.pack 1.
siden da har jeg ikke modtaget HP-opdateringer (jeg har lavet set-upén til updates) og det kan jeg ikke forstå.
lige da jeg var kommet igennem recoveryén kom HP og ville opdatere, men jeg sagde nej fordi det allerførste jeg ville var at installere den serv.pack 1 fra min overadministrator-profil og herefter kom der 198 windows-opdateringer men ingen HP-opdateringer.
det er somom min HP ikke kan samarb. med microsoft. før recoveryen kunne jeg ta´alle HP-opdates men ikke serv.pack 1 MEN NU hvor serv.pack 1 er installeret vil den ikke ta´HP-opdates.
???
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2012 - 06:00 #4
nej jeg har ikke prøvet en systemgendannelse fordi min pc er helt nyfødt p.g.a. recovery den 17. nov.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2012 - 06:07 #5
#1
jeg har sat den til at køre opdateringer hver uge men jeg har ikke modtaget nogle HP-opdateringer siden recoveryen og det forstår jeg ikke fordi jeg som det første sagde nej til HP-opdateringer for istedetfor at snuppe den serv.pack - så jeg forventede, at HP ville opdatere når windows var færdig med sine opdates.
det som gi´r mig myrekryb er, at når jeg klikker på HP support-ass. så kommer ovnt. skema frem og fortæller den ikke funker og herudaf konkluderer jeg, at HP-opdates heller ikke gør det?
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2012 - 06:12 #6
UNDSKYLD UNDSKYLD UNDSKYLD - recoveryén var ikke den 17. nov. men den 3. november og siden da har jeg ikke set HP opdatere - ER DER NOGENSTEDER JEG KAN GÅ IND OG SE HP-OPDATERINGER SOM ER FORETAGET?
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2012 - 20:21 #7
JEG HAR SELV LØST PROBLEMET INDE PÅ HP.COM
og jeg kan slet ikke beskrive HVORDAN - var det værste cirkus jeg nogensinde har oplevet MEN NU FUNKER DET BARE!!!
og gudfrimigvel!!!
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2012 - 20:32 #8
Tillykke - jf en reklame på tv, så må du nu spise/dele en Toms Guldbarre.
Men pas lige på med din caps-lock - den har en tendens til at sidde fast. ;) God jul, i fald der ikke opstår andet inden...
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2012 - 21:05 #9
caps-lock overtog lige styringen - og jeg lod den bare gøre det (smiler)!
har ikke en toms guldbarre men jeg har en MARS-BAR
og og og der ska´nok komme flere problems med den her dumme HP-pc. har aldrig haft tilsvarende problemer med andre pc-mærker!
så det her er bare min sidste HP-pc (caps-lock igen) - næste gang køber jeg en skrædder-syet pc i min lille nørdede computer-forretning - de kreerer både design og indhold og yder ovenikøbet support ved efterflg. problems - så det er nok meget mere LIGE MIG.
for 14 dg. siden havde jeg problemer med at inst. serv.pack 1 - måtte lave en recovery først og så efterflg. instal. den som den allerførste opdatering og via en over-administrator-profil.
men tusind tak til dig for din støtte!
expertem-dk er bare super!!!
Avatar billede ptj_11 Forsker
28. november 2012 - 15:00 #10
Jeg fik en direkte henvendelse om hjælp til dette problem, og løsningen er som følger:
Afinstallation af Hp_Advisor og HP_SupportAssistent, derefter hentede jeg de korrekte versioner af begge programmer på HP´s support og driver hjemmeside for den  specifikke maskinmodel og version.
Disse virker efter hensigten.
De versioner, der er lagt på genskabelsesDVD´erne, ser ved første installation af begge programmer ud til at virke fint nok, men ved en efterfølgende opdatering inde fra  Supportassistenten, henter assistenten en opdatering som vælter funktionaliteten.
Konklusionen må være, at HP har fået distribueret en forkert version af programmerne på deres genskabelsesDVD´ere.
Denne løsning relaterer også til et tidligere spørgsmål fra samme spørger:
http://www.eksperten.dk/spm/972837#reply_8005138
Krydshenvisning er lagt på det andet spørgsmål.
/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2012 - 15:42 #11
til #10 -
tusind tak fordi du lagde en forklaring til løsning af mit problem og tusind tak for hjælpen - var lidt af en omgang!
jeg opretter et sp.mål hvori jeg kan give dig points og sender efterflg. linket til dig - så vær sød at lægge et svar på det nyoprettede sp.mål!
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester