Avatar billede oslquestion Nybegynder
19. november 2012 - 17:40 Der er 4 kommentarer

Fra Wifi til Ethernet-kabel

Jeg modtager på første sal Wifi fra kabelmodem/router i stueetagen. På første sal har jeg behov for at kunne anvende et ethernet-kabel - og altså ikke Wifi (til stationær pc uden wifi).
Hvad kan man opsætte for trådløst at modtage Wifi-signalet, og så lede det videre til en fast ethernet-kabel?
Har en ekstra D-Link Dir-655 - kan den konfigureres til at være "modtager" af Wifi? Det er dog ikke lykkedes mig at få denne til at modtage det trådløse signal, og så sende signalet videre til Ethernet-portene.

På forhånd tak for svar.
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
19. november 2012 - 18:56 #1
Der er vel to ting du kan gøre.. Enten kan du lave et Powerline netværk, hvor du kan videresende dit internetsignal fra et el-stik i huset, fx stuen, og til et andet el-stik, fx 1. sal, hvor du kan tilslutte en computer vha. et RJ45/ethernet kabel. Eller du kan anskaffe dig et trådløst netværkskort til den stationære. Sidstnævnte er nok den billigste løsning.

Eksempel på et Powerline netværk
http://www.dustinhome.dk/product/5010627395/netgear-xavb1301-powerline-av-200-mini-kit/?s=c#intcmp=con_sel
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2012 - 07:35 #2
Avatar billede oslquestion Nybegynder
20. november 2012 - 16:41 #3
Tak for gode forslag, som jeg tror jeg vil anvende mig af.
Tillægsspørgsmålet er så, blot for at vide dette, om der ikke findes nogen mulighed for trådløst (og uden Powerline) for at modtage wifi-signalet fra cable-modem´et og så sende det videre via et ethernet-kabel. Havde hørt om en slags accesspoint/bridge-løsning, men er det noget I kan give et bud på, samt eksakt hvad man skal bruge af hardware?

På forhånd takker.
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2012 - 07:44 #4
det er som ganske enkel hvis det er den løsning du vil have

køb rj45 ledninger i de længder du skal bruge
køb swith til hvert rum

http://www.avxperten.dk/netvaerkskabel-og-tilbehoer/netvaerk-switch/netvaerk-switch.asp?gclid=COLZweG637MCFePHtAodpRoAvA

så er det bare at forbinde

m.v.h