Avatar billede kaehne1 Nybegynder
18. november 2012 - 22:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indesign: Kan ikke skrive tekst

Jeg er ny i Indesign og har nu åbnet et dokument for at lave et visitkort.
Men når jeg markere på "T" og skal til at skrive som jeg gør det i Photoshop, sker der intet.
I det jeg begynder at taste bladre den ude i menuen på de valgmuligheder der er ude i venstre side. Tænker det er fordi de taster jeg trykker på, muligvis er genvejstaster for valgmulighederrne i venstre menu!?

Men jeg vil skrive på mit dokument og det kan jeg ikke.

What to do?
Avatar billede foodear Praktikant
19. november 2012 - 09:11 #1
Du skal oprette et tekstfelt først
Avatar billede foodear Praktikant
19. november 2012 - 09:18 #2
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2012 - 09:32 #3
Når tekstværktøjet er aktiveret, kan du oprette et tekstfelt ved at trække med musen. Herefter er du klar til at skrive.

Du har allerede opdaget, at man kan skifte mellem værktøjerne ved at trykke et bogstav på tastaturet.
Denne funktion er slået fra, når du er i gang med at skrive i et tekstfelt, ellers ville den være meget forstyrrende.
Avatar billede kaehne1 Nybegynder
20. november 2012 - 19:31 #4
Mange tak for svar :)