Avatar billede kris914g Nybegynder
18. november 2012 - 19:56 Der er 11 kommentarer

har internet problemer selvom TDC siger at der ikke er noget i vejen

hej mit internet har virket rigtigt godt indtil igår jeg begyndte at hoppe af mit internet jeg ringede til TDC som er min internet udbyder de siger at der ikke er noget galt. men det er der pls nogen der kan hjælpe
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2012 - 20:27 #1
Hvad har du forsøgt?
Genstarte dit udstyr ved at slukke for strømmen i 15 sek og tænde igen?
Vælge at reparere din forbindelse i computeren?
Hvilket styresystem køres?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2012 - 20:28 #2
Virker dit netkort?
Tjek i enhedshåndteringen at det hele er okay.
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
18. november 2012 - 21:53 #3
Du skriver, at den hopper af. Vil det sige, at du godt kan komme på nettet, men mister forbindelen periodisk?

Hvis det er tilfældet, er du så på trådløst via en TDC (Home)Box? eller din egen router?

Hvis ja, prøv at kable direkte på eller uden om routeren, for at udelukke det trådløse som problemet.

Hvis det løser problemet, skal du se nærmere på din router opsætning, særligt frekvens/kanal der muligvis skal ændres.

Hvis problemet fortsat er der, selv når du kabler direkte på eller udenom routeren, kontakt da TDC igen, og bed dem om at starte en overvågning af linien (DSL Monitor), hvor de efter et par dage, kan se hvor udfaldet opstår.
19. november 2012 - 06:37 #4
Det var jo ikke meget info ???

Men nu får vi se om du finde på at vende tilbage hertil ? Har jo ikke været en vane for dig ?

www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/kris914g ? Point ude: 465 ?
Avatar billede kris914g Nybegynder
19. november 2012 - 07:13 #5
Jeg har genstarten min router 3 gange jeg har Mac som styresystem men de er ikke kun 1 computer der ikke virker på min internet det er alle i huse så det er 3, og ja jeg kan godt komme på nettet men mister forbindelsen kort tider efter jeg hopper på internettet. nej jeg er ikke trådløst via tdc (home)box, min egen router. jeg har også prøvet med Lan stik men det virker heller ikke
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. november 2012 - 12:30 #6
når du siger du har prøvet med lan stik er det så uden om router  (altså fra modem til pc - uden om din router)? eller er det kabel fra router til pc?
Avatar billede kris914g Nybegynder
19. november 2012 - 15:57 #7
med router
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
19. november 2012 - 18:36 #8
Du kan prøve at kable uden om din egen router og direkte på modemet. En gang imellem kan en router godt stå og miste IP-adressen (eller rettere ikke foretage IP-request).

Hvis du fortsat oplever problemet, når du kabler direkte på modemet, og det er med flere computere må fejlen - næsten - ligge hos TDC, og da kan du som nævnt bede dem om at starte en overvågning af din linie. Hvis problemet er væk, ligger fejlen hos på din router, og kan muligvis løses ved en reset af routeren og en efterfølgende genopsætning.
Avatar billede kris914g Nybegynder
19. november 2012 - 20:47 #9
ok ringer til tdc men vil det sige at jeg måske skal have en ny router?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
22. november 2012 - 10:55 #10
sikkert ikke din router skal bare nulstilles og genkonfigureres
Avatar billede cyberspace Nybegynder
22. november 2012 - 10:57 #11
der skulle gerne være en reset knap på router og så skal du bare konfigurerer den igen - som du gjorde første gang du tog den i brug
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester