Avatar billede madsbach Nybegynder
16. november 2012 - 22:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner jeg baggrundstøj med anden mic?

Hej Eksperter! :)
Jeg har et problem. For når jeg optager med mit headset, kommer der baggrundstøj, og det, er jeg ikke interesseret i. Jeg har hørt noget om, at man kan bruge en ekstra mikrofon til at optage baggrundsstøj, som et program kan bruge til at fjerne støjen fra selve optagelsen på headset'et. så, jeg ville spørge, om nogen kender til det og kender et program, der kan gøre det? :)

Kilde til hvor jeg havde hørt det fra:
http://youtu.be/qQHIEl0ML3s Det er ved 3min og 30sek.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
16. november 2012 - 23:34 #1
Du kan prøve og skrive til ham der har lavet den video og spørge hvordan han har gjort.
Avatar billede kjeldsted Novice
17. november 2012 - 09:03 #2
Nu har jeg ikke lige set videoen. Men jeg formoder at det han gøre er at fasevende mikrofonen til baggrundsstøj hvorved signalet teoretisk kan fjernes. I praksis er det dog ikke helt så nemt at styre og jeg vil nok anbefale dig at finden på en anden løsning der IKKE inkludere to mikrofoner.
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. november 2012 - 12:44 #3
I kontrolpanelet er der ligesom på dette realtek mulighed for at dæmpe og reducere både støj ekko og tilbagekobling!
http://gratisupload.dk/vis_billede/687416/
Avatar billede Carstenhelmer Nybegynder
23. april 2013 - 12:31 #4
Det lyder som om du har et problem med en dårlig mikrofon. Det er nok nemmere at lave dine optagelser og så klare støjreduktionen efterfølgende. Mange video- og lydprogrammer har værktøjer der kan klare det. Selvom de er lidt svære at styre og ofte kan fjerne for meget lyd :)

Jeg har selv haft store problemer med støj på nogle videooptagelser jeg har lavet. det endte med at jeg brugte et lille lydfirma ved navn AudioNation, til at rense min lyd, de fjernede alt støj uden problemer

http://audionation.dk/stojreduktion/