Avatar billede Arknold98 Nybegynder
16. november 2012 - 17:05 Der er 8 kommentarer

Computer går i stå

Hej jeg har en stationær Lenovo, og jeg har det problem at jeg hentede Linux ned på den, men da den var igang med at installere det lukkede min computer(ved ikke hvorfor)så da jeg startede den igen, var der bare en sort skærm med blinkende hvid understreg.

Håber i kan hjælpe mig hurtigst muligst hilsen anders :D
Avatar billede milter Ekspert
16. november 2012 - 17:20 #1
Prøv at starte i fejlsikret tilstand. Straks efter opstart af computeren klikker du på F8-tasten og bliver ved med det, indtil der dukker et billede op. Se om du derdra kan komme i gang igen.
Avatar billede milter Ekspert
16. november 2012 - 17:21 #2
Rettelse til #1.

derdra  => derfra
Avatar billede Arknold98 Nybegynder
16. november 2012 - 18:19 #3
Har prøvet men der sker intet når jeg trykker f8
Avatar billede milter Ekspert
16. november 2012 - 21:21 #4
Har du fjernet det oprindelige styresystem?

Har du formateret harddisken i forbindelse med installationen af Linux?

Har du DVD med det oprindelige styresystem, og hvad er det?
Avatar billede Arknold98 Nybegynder
17. november 2012 - 23:34 #5
Ja
Nej
Avatar billede milter Ekspert
17. november 2012 - 23:56 #6
Er computeren i BIOS sat til at boote fra den eksterne enhed, du har din Linux på, altså CD/DVD eller USB-stick?

Hvis ja, så kan jeg desværre ikke flere bud, udover at din Linux-download måske er korrupt, og så må du prøve at hente en ny.
Avatar billede Arknold98 Nybegynder
18. november 2012 - 16:15 #7
Hvordan sætter man den til det?
Avatar billede milter Ekspert
18. november 2012 - 17:01 #8
Hvilken computer har du? Dvs. mærke og modelnummer.

Og har du Linux på en skive eller USB, eller downloadede du den bare til computerens harddisk?

Du kan få adgang til BIOS via en bestemt tast eller tastekombination. Prøv at kigge her:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/BIOS-frequently-asked-questions

Og her lidt mere:
http://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?t=8035