Avatar billede Helinka Novice
13. november 2012 - 00:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Printe tilbud på fortrykt formular - hvilket program bør jeg satse på?

Jeg skal bruge en fortrykt formular til udprint af data, dvs der kun skal printes indholdet af felter, ikke selve felterne og øvrig text på formularen. Jeg har forsøgt med Forms i Word, men synes ikke jeg får options nok i menuerne. Jeg har Win7, Office 2007.

Jeg har også forsøgt med Adobe, men kan ikke gemme en kopi af den udfyldte formular, hvilket jeg har brug for.

Jeg vil gerne være sikker på ikke at spilde en masse tid ved at satse på et forkert program.
Nogen, der kan hjælpe lidt på vej?
Avatar billede 50573433 Nybegynder
13. november 2012 - 00:26 #1
Hej Helinka
Hvis du kontakter mig på 50573433, kan kan jeg måske hjælpe dig.
Inden jeg evt. siger ja til at udvikle et program til dig efter dine ønsker, skal jeg først have nogle oplysninger.
Du skal ikke betale ret meget for udviklingsarbejdet, da jeg er pensionist, men har udviklet registrings- og regnskabsprogrammer i mange år.

Peter
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. november 2012 - 09:41 #2
Hvis du har udviklet noget i Adobe, men bare mangler at gemme... - kan du så ikke bare "printe" til PDF printeren, og så gemme det som udfyldt PDF domument? - eller skal det fortsat være redigerbart?
Avatar billede finb Ekspert
13. november 2012 - 10:02 #3
Har du mod på Corel Draw ?
Avatar billede Helinka Novice
13. november 2012 - 11:20 #4
Hej finb

Nej tak til Corel Draw. Jeg vil helst have funktionen kædet sammen med enten crm eller erp, da det er et tilbudsdokument.

Mvh
Helinka
Avatar billede Helinka Novice
13. november 2012 - 11:30 #5
Hej Ole_Madsen

Tak for dit forslag. Forsat redigerbart ville jeg helst, men det er da en mulighed. Dog - selv om form felter er nemme at arbejde med i Adobe, kan jeg stadig ikke finde settings til KUN at udskrive formfelterne og ikke øvrig tekst, tabeloverskrifter mv.

I Word kan jeg sætte flueben i "Udskriv kun data fra formularer", men felter udskrives bare ikke... Måske noget med printer settings eller mine formularinstillinger. Er lidt på bar bund her.

Mvh
Helinka
Avatar billede Helinka Novice
13. november 2012 - 11:35 #6
Hej Peter

Tak for tilbud om assistance. Jeg har noteret dit nummer og vender muligvis tilbage. Da det er en tilbudsformular vil jeg først prøve at få det til at hænge sammen med enten e-conomic eller webCrm. Hidtil har jeg bare brugt en Word template og troede der var en hurtig løsning for at omdanne til en formular og kun udskrive data på den fortrykte form (kommunens), og fatter ikke, det skal være så besværligt. En fortidig skrivemaskine ville kunne klare det :-D

Mvh
Helinka
Avatar billede 50573433 Nybegynder
13. november 2012 - 20:09 #7
Hej igen
Det er bare OK
Avatar billede Helinka Novice
03. december 2012 - 15:47 #8
tak
Avatar billede Helinka Novice
03. december 2012 - 15:53 #9
tak for hjælp
Avatar billede Helinka Novice
15. december 2012 - 13:53 #10
Hej Peter - jeg kan ikke komme af med de lovede point før den rigtige kommentar er oprettet!