Avatar billede mjl Nybegynder
12. november 2012 - 18:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skal man skifte SIM kort for at bruge 4G

Hej alle,

Jeg har tænkt mig at købe en mobil, der kan bruge 4G (LTE) netværket ... men jeg er ikke sikker på, om man kan bruge sit nuværende (micro) SIM kort, eller om der skal bruges et specielt kort til 4G ...

Er der nogen der kan gøre mig klogere? Jeg har abb. hos TDC.

hilsen Martin
Avatar billede pretttyfly Praktikant
12. november 2012 - 19:22 #1
hvis du tænker på iphone 5 så er det korte svar ja, for den kører med nano sim :)
Avatar billede mjl Nybegynder
12. november 2012 - 19:38 #2
Nej, det jeg mener er, at jeg på nuværende tidspunkt, har en HTC Titan med et micro SIM kort - her kører jeg op til 3G hos TDC - men hvis jeg så smider SIM kortet over i f.eks. en Lumia 920, der kører 4G (LTE) ... vil jeg så kunne flyve afsted med 4G hastigheder ... eller skal man skifte SIM for at bruge det nye netværk ??
Avatar billede amandas2 Nybegynder
12. november 2012 - 19:43 #3
Jeg tror ikke man kan bruge 4g fra TDC på Apple 5, se her:
http://borsen.dk/nyheder/it/artikel/1/240988/iphone_5_virker_ikke_paa_tdcs_4g-netvaerk.html
Avatar billede mjl Nybegynder
12. november 2012 - 19:54 #4
... det skal jeg heller ikke :o)
Avatar billede jenscarlo Juniormester
12. november 2012 - 20:57 #5
du vil køre 4G skal du have et abonnement med 4G,det har intet med SIM kortet at gøre,du kontakter TDC og får et nyt abonnement men 4G,men det er nok noget dyrer end 3G og dækningen er heller ikke så god alle steder i landetdet er da muligt du får et nyt SIM kort men du vil beholde dit nummer.
Avatar billede mjl Nybegynder
12. november 2012 - 21:08 #6
Ok, Jenscarlo - tak for hjælpen !
Avatar billede mjl Nybegynder
12. november 2012 - 21:09 #7
Læg et svar for points !
Avatar billede jenscarlo Juniormester
12. november 2012 - 21:20 #8
Jeg samler ikke points bare tag dem selv.
Avatar billede mjl Nybegynder
13. november 2012 - 12:55 #9
Okay - tak igen for hjælpen ...