Avatar billede vibs1310 Novice
11. november 2012 - 15:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gemme Excel automatisk

Jeg har en excelskabelon, som udfylder nogle celler automatisk når man åbner et regneark ud fra skabelonen. Jeg kunne godt tænke mig at den udover at udfylde cellerne kunne gemme automatisk og bruge indholdet fra en celle til filnavnet.
F.eks. kunne jeg godt tænke mig at den bruger indholdet i celle c4 og kalde filen Test&(indhold c4).xls
Men kan ikke helt greje hvordan jeg skal kode det. Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede supertekst Ekspert
11. november 2012 - 17:39 #1
ActiveWorkbook.SaveAs Filename = "Test" & Range("C4") & ".xlsx"
Avatar billede vibs1310 Novice
12. november 2012 - 19:04 #2
Den gemmer godt nok automatisk, men den gemmer som en skabelon der hedder False. Og kører jeg den igen vil den gemme i samme navn igen.
Avatar billede supertekst Ekspert
12. november 2012 - 23:01 #3
Ups - skal være
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= "Test" & Range("C4") & ".xlsx"
Avatar billede vibs1310 Novice
13. november 2012 - 22:26 #4
Så virker det. Tusind tak for hjælpen:)