Avatar billede peterbeton Nybegynder
10. november 2012 - 14:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hentning af licens

Hej Jeg har henter en lydbog har pakket den ud vil afspille den i wmp, få en popop hvor jeg skal hente min licens, indtaster min cpr nr. og min 4 sifer kode, få en meddelse der siger at jeg har modsaget min licens og skal trykke på afspil men knappen bliver ikke aktiv så jeg kan afspille PS har hentet flere lydbøger uden problemer men nu virker det ikke ved den nye lydbog jeg har hentet Hilsen Peter Petersen
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2012 - 15:36 #1
luk programmet, og genstart pc.
Avatar billede peterbeton Nybegynder
10. november 2012 - 16:58 #2
Hej
Tak for hurtig svar det har jeg også prøvet
Har prøvet som de skrev fra netlydbog men det hjalp ikke,kan det være nogen indstilinger der stor forkert har prøvet at nulstil det hjælp heller ikke
Hilsen Peter Peters

Re: Support besked fra netlydbog.dk

Hej

Jeg ved ikke helt hvorfor du ikke modtager licens, men nu har jeg slettet ' Havets Folk' fra din lånerkonto, så du kan forsøge at hente bogen og licens igen. Det er bedst at fjerne alle de gamle 'havet Folk'  filer du har downloaded, både fra din PC, og fra Windows Media Player afspilningslisten.. Da nogle antivirus programmer kan blokere for licensen, så er det nok også en god ide at slukke for antivirus midlertidig imens du henter licens.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2012 - 17:12 #3
prøv at hente en anden bog - bare for at se, om det kun er denne, der bliver ramt.
Avatar billede peterbeton Nybegynder
10. november 2012 - 18:20 #4
Det har jeg også prøvet
kan det have noget med IE at gøre for jeg kan heller ikke sende svar til jer i IE (bruger firefox)
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2012 - 19:10 #5
ja - der er noget på din pc, der er sat forkert op.
Kan du acceptere en bog via firefox?
Avatar billede peterbeton Nybegynder
10. november 2012 - 19:19 #6
Ja jeg kan godt hente en bog via firefox
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2012 - 19:58 #7
drop IE - med Firefox kan du også droppe reklamer (Adblock Plus 2.xxx). Brug kun IE hvis andet ikke virker.
Avatar billede peterbeton Nybegynder
10. november 2012 - 21:21 #8
Hvordan få jeg licensen så jeg kan afspille bogen?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. november 2012 - 08:10 #9
Dette er jf netlydbog.dk selv:

HVORFOR HAR JEG PROBLEMER MED AT AFLYTTE NETLYDBOGEN?
På visse PC'er kan der være problemer med at afspille de licenserede WMA-filer. I mange tilfælde skyldes det, at Windows Media Player har været sat til at hente Microsofts opdateringer automatisk med nogle uheldige konflikter til følge.

Prøv helt at afinstallere Windows Media Player - det gøres bedst i Kontrolpanelet - Tilføj/fjern programmer - og genstart maskinen. NB! Du skal også sikre dig, at du afinstallerer det lille tilføjelsesprogram, der hedder Windows Media Player Runtime.

Når afspilleren er helt væk, downloader du den nyeste danske version på Microsofts hjemmeside http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=1D224714-E238-4E45-8668-5166114010CA&displaylang=da
Avatar billede peterbeton Nybegynder
11. november 2012 - 14:04 #10
man kan ikke afinstallere Windows Media Playe i win 7
har prøvet at dekaderet wmp og startet det igen men det hjalp ikke
nede i venstre hjørne er der en streg der køre frem og til bage
oppe i venstre hjørne står der hente retiheder til medie og sker der ikke mere selv om jeg har fået beske at licensen er sent
Avatar billede claes57 Ekspert
11. november 2012 - 18:43 #11
jeg kan ikke komme det nærmere - du må finde ud af noget med netlydbog.dk selv.
Avatar billede peterbeton Nybegynder
02. december 2012 - 09:01 #12
Problemet er løst har formateret pc