Avatar billede kiiim Nybegynder
10. november 2012 - 12:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få forbindelse til DVD-drev efter nyt styresystem...

Efter jeg har fået installeret Windows 8, kan jeg pludselig ikke få forbindelse til mit DVD-drev... er der nogen der kan hjælpe?

Derudover har jeg også 5 andre ting som min computer ikke kan genkende... hvordan finder jeg ud af hvad det er?

http://aohj.dk/wp-content/uploads/2012/11/ingendvd.jpg
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2012 - 12:36 #1
du skal have driverne til bundkortet på plads først - se på producentens hjemmeside
Avatar billede kiiim Nybegynder
10. november 2012 - 12:42 #2
Hmmm... min computer er købt hos mm-vision.dk, og er altså ikke en stor producent. Jeg aner ikke hvilket bundkort de har bygget den på.
Er der en måde jeg kan finde ud af det på selv? (det står ikke i nogen papirer fra mm-vision).
Avatar billede kiiim Nybegynder
10. november 2012 - 12:48 #3
Det er forresten en "VISION NB585 NOTEBOOK" jeg har, købt i juni 2009, hvis det hjælper nogen noget? Jeg har forsøgt at google navnet og "bundkort", for at finde ud af hvad der sidder i den, men uden held.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2012 - 12:59 #4
Avatar billede kiiim Nybegynder
10. november 2012 - 13:39 #5
Jeg har brugt Piriform, og fået dette svar:

http://aohj.dk/wp-content/uploads/2012/11/piririform.jpg

Jeg har så googlet "KHLB2" og drivers, og fundet denne side:

http://www.lamsystems.com/drivers/notebook/khlb2.asp

I bunden er der kun drivers til W7 32-bit (jeg er på W8 64-bit), men det må vel gå an? Før havde jeg W7 64-bit, og der virkede alt fint...

Jeg har installeret den driver der ligger under "Chipset" ... det har fjernet de to øverste problemer i enhedshåndtering på det billede jeg linker til i min første post, altså dem der hed "Basissystemenhed" ...

... men jeg har stadig ikke liv i DVD'en!!!

Er der andet jeg skal hente fra driver-siden?!?
Avatar billede kiiim Nybegynder
10. november 2012 - 14:07 #6
Yay - så fik jeg hul igennem til mit DVD-drev... jeg fulgte denne vejledning:
http://en.kioskea.net/faq/4925-cd-dvd-rom-drive-missing-from-my-computer-or-computer

... jeg var altså ude i at slette noget i registreringsdatabasen.

-Jeg har stadig TRE fejl i "enhedshåndtering": PCI-hukommelseskontroller, samt TO "ukendte enheder".

Den der PCI-hukom. ... hvad er det?
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2012 - 15:14 #7
du skal opdatere grafikkort
bundkort
og så videre men kan ikke lige se der er lavet drivere til win 8 64 bit

forespørg hos bundkortets producent om det er tilfældet

http://www.lamsystems.com/drivers/notebook_download.asp

m.v.h
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2012 - 15:34 #8
du kan også prøve med slimdrivers - de tjekker ud fra din hardware-id efter kendte drivere til din maskine, og viser så en liste med mulige.
http://download.cnet.com/SlimDrivers-Free/3000-18513_4-75279940.html
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2012 - 15:59 #9
slimdriveres virker ikke i win 8 64 bit
det gær den i hvert fald ikke her

m.v.h
Avatar billede kiiim Nybegynder
10. november 2012 - 17:02 #10
Jeg afprøvede Slimdrivers, og det virkede fint her... (W8 64bit)
Den fandt 19 driveropdateringer, men efter de blev installeret mangler jeg stadig de der tre ting i Enhedshåndtering. *suk*

Men jeg tror jeg suger pyt til (indtil jeg rent faktisk finder ud af hvad det er jeg mangler!) ;-)

Tak for hjælpen ... hvordan med point?
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2012 - 08:02 #11
jeg lægger et du kan acceptere

men det er ikke godt med anmærkninger derinde -slet ikke godt

m.v.