Avatar billede moabou88 Mester
05. november 2012 - 11:41 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

har ingen internet browser

har hentet det program der hedder rocketdock,  i det program havde jeg både lagt IE og Google crome ind i, en ved et uheld kom jeg til at fjerne dem begge derfra....

efterdet forsvandt mine browser, jeg kunne ikke længere komme på nettet..

selvom jeg klikke på IE i menuen start, så skete der intet.

jeg blev derfor nød til at hente google crome fra en anden pc o gemme den på en usb og derefter installere den på min bærbar igen.

men efter jeg gjorde det er mit net blevet mega langsomt, og der kommer en boks hvori der stod noget med at min præferencer var beskadiget.

hvordan løser jeg dette trælse problem??
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2012 - 11:54 #1
systemgendannelse tilbage til dagen før, du slettede.
Avatar billede moabou88 Mester
05. november 2012 - 12:13 #2
lyder simpelt hvordan gør jeg det
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2012 - 12:19 #3
kontrolpanel / Genoprettelse
klik på 'Åbn systemgendannelse'
klik på 'Næste', og der kommer en liste med gendannelsespunkter - marker en, der er lidt ældre end sletningen (om muligt) - og fortsæt i programmet
Avatar billede moabou88 Mester
05. november 2012 - 12:41 #4
arhh det virkede ikke...

satte datoen til 1 november, selvom jeg slettede den idag...

det er især slemt når jeg åbner google crome,, det tager gerne 5 min inden den bliver klar. IE kan jeg slet ikke åbne..
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2012 - 13:02 #5
Reparer windows (så kommer IE på plads) http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/FixOgReparerFejlIWindows7/932 Når den virker, så afinstallerer du chrome - genstarter uden usbstick i, og henter chrome igen (jeg tror den er langsom fordi den leder efter usb'en)
Avatar billede moabou88 Mester
05. november 2012 - 14:10 #6
har hentet og kørt programmet...

har været inde og klikke på internet explorer og klikket på fix, men  det hjælper stadig ikke noget...

kan stadig ikke komme på IE
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2012 - 14:34 #7
via http://windows.microsoft.com/en-US/internet-explorer/downloads/ie-9/worldwide-languages
gå ned til dansk, og vælg win7/64 og download/kør.
Avatar billede moabou88 Mester
05. november 2012 - 21:06 #8
har allerede hentet den og installeret den, men det hjalp ikke.

men prøver at hente den igen, håber ikke det skader at hente programmet 2 gange
Avatar billede moabou88 Mester
05. november 2012 - 21:09 #9
prøvede lige igen, kan ikke installere den, da den jeg har på min bærbar er en nyere version
Avatar billede moabou88 Mester
05. november 2012 - 21:14 #10
mærkeligt, nu virker det igen..

er dog lidt langsom, men det virker....

hvordan gøre jeg den hurtigere igen..

det er en ny og dyr bærbar jeg har investeret i, så det ærgre mig lidt den er langsom
Avatar billede moabou88 Mester
06. november 2012 - 09:41 #12
karrise_larry..

så er din vejledning fuldt, dog hjalp det desværre ikke...

mht ccleaner, så har jeg allerede programmet og køre det en gang i ugen.

de sidste 3 link har jeg kikket på...

men gik ud fra det ikke var noget jeg skulle hente
Avatar billede claes57 Ekspert
06. november 2012 - 09:56 #13
lav en total backup via 'windows let overførsel' til en ekstern harddisk. Skriv en liste med de programmer, du bruger, og deres evt licensnumre. Gendan maskinen, og læg programmer ind igen - derefter windows let overførsel for at få dine data på plads.
Det tager en eftermiddag (ca), og så er du kørende.
Avatar billede moabou88 Mester
06. november 2012 - 13:13 #14
okay, det må jeg så forsøge....

hvordan gør jeg det helt præcis, vil helst ikke lave fejl...

jamen jeg bruger vel alle de programmer jeg har...

eller skal jeg kun skrive de store programer som jeg ofte bruger..

og ekstern harddisk, skal jeg så ud og købe sådan en nu???
Avatar billede claes57 Ekspert
06. november 2012 - 14:40 #15
du skal/bør lave backup jævnligt - nu har du så en årsag til at komme igang. En 2½" harddisk er lydløs men lidt langsom, en 3½" harddisk har typisk en blæser og ekstern strømforsyning, så den 'larmer'. Jeg anbefaler en 500gb 2½" disk.
http://www.edbpriser.dk/harddisk/intenso-memory-case-500-gb-id-6340124.aspx
er relativ billig, og med usb 3.0 - så den er så hurtig, som din maskine tillader.

i pc med tilsluttet backupdisk - via start/tilbehør/systemværktøj starter du 'windows let overførsel' - og siger, at dette er den gamle maskine - så køres dine data og indstillinger ned på den eksterne disk.
Du finder cd'er frem med dine købte programmer inkl deres licenskode. Hvis det er download, så er nøglen nok.
Fjern ekstern harddisk.
Derefter booter du pc (se manualen) og gendanner til som den blev købt.
Hent og opdater viruskontrol.
Opdatér windows.
Hent http://download.cnet.com/PC-Decrapifier/3000-2096_4-10636481.html og fjern alt det medfølgende skrammel, du ikke vil have (fx prøvelicenser til software).
Installér dine egne programmer fra cd og nettet.
Tilslut ekstern harddisk, og kør windows let overførsel en gang til - denne gang siger du til programmet, at dette er den nye pc.

Så skulle du være klar - tjek det hele igennem. Du kan nu via Kontrolpanel/Sikkerhedskopiering sætte en rutine op, så du automatisk får gemt dine data fx en gang pr uge - på den eksterne disk.
Avatar billede moabou88 Mester
06. november 2012 - 22:29 #16
for lige at være helt sikker på jeg forstår det..

jeg skal til at investere i en skide ekstern disk? kan det ikke gøres på andre måder har på ingen måder råd til det lort..

og når du skriver backupdisk, håber jeg virkelig ikke du mener den cd jeg burde ha lavet da jeg købte min bærbar, for jeg var nemlig så skide dum, at jeg ikke fik den brændt...
Avatar billede claes57 Ekspert
07. november 2012 - 09:38 #17
du skal have et sted til dine data mens du gendanner maskinen - du kan evt låne en (det er jo kun en dags tid).

På de fleste maskiner er et program, så du kan lave start-forfra-cd'er på en senere tidspunkt - NU forekommer mig at være et godt tidspunkt.
Avatar billede moabou88 Mester
07. november 2012 - 09:48 #18
må lige forsøge at finde en hardisk så...

men et andet spøgspøgsmål, kan jeg ikke gendan den til fabrikstilstanden, eller vil det ikke hjælpe???
Avatar billede claes57 Ekspert
07. november 2012 - 10:14 #19
du kan godt gendanne til fabrikstilstanden - men så forsvinder alle dine data og indstillinger også (derfor foreslår jeg det med windows let overførsel).
Hvis du ikke har mere på maskinen af egne data, end der kan ligge på et usb-stick, så kan du bruge det.
Avatar billede moabou88 Mester
07. november 2012 - 10:32 #20
min bærbar er 2 måneder gammel..

så har egentlig kun mine studie rapporter på, så det kan jeg flytte over på en usb..

tror jeg vil vælge denne løsning.... har alligevel også hentet nogle dumme programmer.

så tror det ku være dejligt at starte på en frisk
Avatar billede claes57 Ekspert
07. november 2012 - 11:56 #21
ok - luk selv (giv et svar) hvis du ikke render ind i problemer...
Avatar billede moabou88 Mester
07. november 2012 - 21:14 #22
sådan...

så lykkedes det.

det var egentlige lige til.

det var ikke særlig svært..

har bare gendannet den, valgte den neme løsning... men lægger du et svar så jeg kan give dig point??
Avatar billede claes57 Ekspert
08. november 2012 - 10:58 #23
ok - jeg starter altid med at køre den fulde løsning med backup osv - primært fordi mine kunder typisk har 'vigtige billeder og filer' som de ikke har en backup når jeg får maskinen ind.

Alt du så har en nye (næsten tom) maskine gør det jo lettere.
Hvis du har en microsoft-live konto, så kan du have en kopi af dine opgaver på skydrive - ellers brug dropbox eller google drev.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. november 2012 - 10:58 #24
og svar...
Avatar billede moabou88 Mester
08. november 2012 - 11:42 #25
mange tak..  bruger allerede dropbox