Avatar billede Kirkuk96 Nybegynder
01. november 2012 - 17:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvor meget kulde kan en pc holde til??

Hej jeg har et spørgsmål for nogen af jer er det måske et dumt spørgsmål men ikke for mig :)

Hvor meget kulde og hvor meget varme kan en stationær pc holde til??
Avatar billede Retardobananen Nybegynder
01. november 2012 - 17:30 #1
jeg ville gætte på 1- grader men det er  forskelligt hviken computer har du?
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2012 - 17:34 #2
Det er set, at en CPU er blevet kølet med flydende nitrogen, og det er jo en minus 170 grader eller noget i den dur.

hvis du vil køle computeren skal du være opmærksom på, at uden speciel behandling kan bundkortet ikke holde til strømførende væsker. Det jeg tænker på er, at køler man f.eks. en computer til UNDER RUMtemperatur, dannes der kondens, og det vil være strømførende = skidt.

De fleste komponenter kan holde til omkrin 50-100 grader inden systemet af sikkerhedsmæssige årsager slukker selv.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2012 - 17:36 #3
er computeren ikke tændt vil computeren ikke tage skade af at blive opbevaret meget koldt, bare husk at den så skal stå og afklimatisere inden brug, altså lad den stå nogen timer inden brug, da komponenter ellers er koldere end rumtemperatur = kondens.
Avatar billede Kirkuk96 Nybegynder
01. november 2012 - 17:36 #4
Avatar billede Kirkuk96 Nybegynder
01. november 2012 - 17:39 #5
Det er fordi jeg har et værelse ude i altanen der hvor jeg bor og jeg tænkte på om pc'en ikke kan klare kulden der ude?? :)
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2012 - 17:48 #6
med hensyn til temperatur ville den godt kunne klare at stå udenfor, hvis den ellers ikke bliver påvirket af for store temperatur skift. Det vil være svært at undgå, mht sol og vind.

Noget helt andet er så luftfugtigheden, der godt gå hen og blive problematisk.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2012 - 18:03 #7
men er du stædig og VIL haven den udenfor, kan du gøre som personen der svarer dette spørgsmål forklarer.
http://ing.dk/grupper/selvgjort-er-velgjort/forum/140697

Det er dog desværre lidt besværlig og måske en anelse dyrere løsning end du havde håbet ;)
Avatar billede Kasper Madsen Praktikant
02. juli 2017 - 12:40 #8
hej ville spørge om min pc godt må stå inde i mit bord hvor mine skuffer normalt er, de er taget ud og der er helt åben for an men syntes den bliver mere varm end den gjorde  da den stod ude for mit skrivebord. kan det have nogen effekt på min pc da den er helt ny og kan du skabe problemer med den?

vh kasper