Avatar billede TKA Novice
31. oktober 2012 - 20:08 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Porno grafiskebilleder

Hej

Min far har en Acer og han er kommet til at sige ok til noget han ikke skulle have sagt ja til, når han åbner en bruger kommer der et site frem hvor der står: at det ikke at tilladt at se de porno grafiske billeder og han skal betale et beløb på 100 euro.

Tak på forhånd.

(han kan ikke komme ud af det, og man kan ikke starte joblisten. Man kan ikke noget!)
Avatar billede Haven Nybegynder
31. oktober 2012 - 20:17 #1
Det er en virus, som computeren er blevet inficeret med.
I skal derfor _IKKE_ betale dem.

At fjerne virus'en er en lidt mere kompliceret opgave, og jeg vil derfor anbefale at i indleverer den ved et IT værksted, så i er sikker på, at den er væk.
Avatar billede deadman Nybegynder
31. oktober 2012 - 20:19 #2
Kunne tyde på at det er sådan noget her der er sket: http://sikkerhed.tdc.dk/publish.php?id=32644 eller noget der ligner.

Kan den genstartes i fejlsikker tilstand med netværk?
Hvis ja, så prøv at køre antivirusscan herfra.
Avatar billede deadman Nybegynder
31. oktober 2012 - 20:20 #3
Haven, bare rolig.
Det bliver sikkert ikke nødvendigt :)
Avatar billede TKA Novice
31. oktober 2012 - 20:23 #4
Deadman: nej den kan ikke noget faktisk. men hvad kan jeg gøre ved det
Avatar billede Haven Nybegynder
31. oktober 2012 - 20:25 #5
Langt de fleste varianter af denne virus, popper også op i fejlsikret tilstand. Man skal derfor ind og oprette en ny bruger hvorefter man så kan komme ind og enten fjerne den manuelt, eller ved hjælp af antivirus.

Hvis man kun har én bruger på computeren, er det ikke bare lige sådan, at lave en ny bruger, eller aktivere administrator brugeren (vista/win7).

Skulle man dog være så "heldig" at have to brugere, er den forholdsvis nem at skille sig af med..
31. oktober 2012 - 20:26 #6
Velkommen til E. ...

Velkommen i [Ukash virus] klubben...

Fejlsikker tilstand - Systemgendannelse !!!
Som her ->
www.eksperten.dk/spm/970326#reply_7990002
Avatar billede TKA Novice
31. oktober 2012 - 20:30 #7
haven jeg har to brugere.
Avatar billede Haven Nybegynder
31. oktober 2012 - 20:36 #8
Hvis du har to brugere, så log på med den anden bruger.
Herefter kan du nøjes med at skanne C:\Brugere\Brugernavn, eller lave en full scan. Hvis du nøjes med at skanne brugermappen skal du huske, at skanne den inficerede bruger, og at lave en fullscan efter for, at være sikker på der ikke ligger mere.

Microsoft security essentials, Malwarebytes, Emsisoft Antimalware osv skulle kunne tage den, og sikkert også andre.
Avatar billede Haven Nybegynder
31. oktober 2012 - 20:38 #9
Og blot for god ordens skyld; Husk at opdatere dit antivirus inden du scanner.
Avatar billede TKA Novice
31. oktober 2012 - 20:46 #10
Mange tudsind tak for alle jeres kommentar. har fået det til at virke igen.

Min far er blevet lykkelig.
01. november 2012 - 07:05 #11
Hvilken løsning gav så pointen ?
Avatar billede TKA Novice
01. november 2012 - 07:13 #12
Jeg følge den du lagde ind (:
01. november 2012 - 08:59 #13
Så lægger jeg hermed et [svar] ...

www.eksperten.dk/faq#faq-3-4

Du er velkommen en anden gang...

---

PS: Du bør lige oprette et frisk SYSTEMGENDANNELSESPUNKT på systemet ...
Avatar billede TKA Novice
01. november 2012 - 17:15 #14
Bare iorden (-:
01. november 2012 - 17:21 #15
Avatar billede TKA Novice
01. november 2012 - 18:39 #16
Er ny her på experten.dk så vidste ikke lige hvad jeg skulle, men tak