Avatar billede norendk Nybegynder
31. oktober 2012 - 10:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netkort stået af?

Jeg har en stationær med netkort som jeg har netværks kabel i. Men pludselig kan jeg ikke komme på nettet? Jeg har kabel fra router til stationær netkort. Routeren er også trådløs og både min laptop, ipad og iphone kan få net. Så der er hul igennem. Og hvis jeg tager kablet fra PC over i laptop er der også hul igennem.

Så jeg tænker at mit PC netkort er stået af. Men er der en måde jeg kan teste det på? Der er bare et rødt kryds over netværks ikonet i proceslinjen.

På forhånd tak
Avatar billede des_84 Nybegynder
31. oktober 2012 - 10:37 #1
Prøv at deaktivere og aktivere kortet i enhedshåndtering.
Du kan også forsøge at finde nogle opdaterede drivere på producentens hjemmeside.

Hvis ingen af de ovenstående ting virker, så er det nok et nyt netværkskort der skal til.
De kan fåes meget billige efterhånden og i USB format så de er lige til at stikke i computeren.
Avatar billede kurt54 Ekspert
31. oktober 2012 - 10:47 #2
Har du en live-CD - f.eks UBUNBTU så prøv om den kan komme på nettet. Kan den det så er det en software/driver relateret fejl.
Avatar billede norendk Nybegynder
31. oktober 2012 - 10:48 #3
HVis jeg går ind i enhedshåndtering og kigger under netværkskort er der en masse kort. Men der står et gult udråbstegn ud fra alle.

Der er fx
Microsoft ISATAP-netværkskort
Realtek PCIe BGE Famili controller
Teredo Tunneling Pseudo-interface
og en masse WAN miniport.

Alle har gult udråbstegn.

Så jeg prøvede at deaktivere ISATAP netværkskort og aktivere det. Det hjalp ikke. Prøvede også at opdatere driver men den skriver bare at den er opdateret.
Avatar billede des_84 Nybegynder
31. oktober 2012 - 11:06 #4
hmm.. har du været igang med en masse netværksting? VPN eller andet?

Hvis ikke du har noget specielt setup, ville jeg prøve at slette dem alle og sørge for at have en driver på en USB pen, så man kan installere kortet fra scratch.
Avatar billede norendk Nybegynder
31. oktober 2012 - 11:16 #5
Det er det underlige. Jeg har været væk et par dage men da jeg kom hjem duede den ikke. Så der er slet ikke lavet noget på PC´en?
Avatar billede des_84 Nybegynder
31. oktober 2012 - 14:33 #6
Jeg har ikke andre bud end at forsøge og slette alle netværkskort i enhedshåndteringen og derefter installere det fra USB pen igen.

Hvis det ikke virker, skal du ud og købe et nyt netværkskort.
Avatar billede norendk Nybegynder
01. november 2012 - 16:10 #7
Jeg prøvede med et nyt netkort men det duede heller. Så problemet lå i windows. Endte med at re-installere windows 7 og så virkede det igen