Avatar billede masteraaen Novice
29. oktober 2012 - 14:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PHP / MySQL - opdaterer kun hvis der indtastes tal

Hej.

Jeg har en form, der skal opdatere nogle værdier i en mysql-database.

Jeg kan fint få den til at opdatere, men det virker kun, hvis jeg taster tal ind i formularen. Fx. hvis jeg indtaster tallet 10 i et felt, bliver databasen opdateret til 10.
Men hvis jeg indtaster fx Kim i feltet, så sker der ingenting!

Jeg fatter det ikke. Feltet er i databasen sat til varchar(50), latin1_swedish_ci, nulværdi=nej, standardværdi=none...

Er der nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. oktober 2012 - 14:37 #1
Ikke uden kode, men formodentlig noget med " eller ' at gøre ;o)
Avatar billede majbom Novice
29. oktober 2012 - 14:51 #2
hvordan ser din update-kode ud?

som michael_stim skriver, er det højst sandsynligt fordi der ikke er pinger/glyffer/gåseøjne rundt om din(e) streng(e)
Avatar billede masteraaen Novice
29. oktober 2012 - 17:13 #3
Hej.

Jeg tror, det var det med gåseøjnene. Jeg prøvede at skrive det helt om, og så virkede det. Underligt.
I må gerne smide et svar - så skal jeg forsøge at dele lige over.
Avatar billede majbom Novice
30. oktober 2012 - 09:42 #4
jeg springer over - michael_stim kom først :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. oktober 2012 - 10:40 #5
Og jeg samler ikke på point, ellers tak.
Avatar billede majbom Novice
01. november 2012 - 21:54 #6
smid selv et svar og accepter, så spørgsmålet lukkes
Avatar billede masteraaen Novice
21. november 2012 - 15:14 #7
Ok. Men tak alligevel.
Avatar billede majbom Novice
21. november 2012 - 15:36 #8
selv :)