Avatar billede lense Nybegynder
28. oktober 2012 - 17:46 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Windows 8 på flere maskiner.

Hej E.

Jeg har købt windows 8 pro og har installeret det på min stationær.

Jeg vil gerne have det på min bærbar også. Og jeg har selvfølgelig en gyldig seriel.

Hvordan gør jeg det? fordi når jeg prøver at lave upgrade8 (program fra deres hjemmeside) så kommer den op og siger at jeg skal købe igen. Kan det passe?

Mvh.
Avatar billede chalde Seniormester
28. oktober 2012 - 17:51 #1
Ja, du skal købe en licens til hver maskine.
Avatar billede lense Nybegynder
28. oktober 2012 - 17:54 #2
Er du helt sikker på det?

Det koster 1100 kr i butikkerne, og det er kun 1 license?
Avatar billede chalde Seniormester
28. oktober 2012 - 18:21 #3
Ja. Én licens = én maskine.
Medmindre du har adgang til volume licensing naturligvis: http://www.microsoft.com/licensing/about-licensing/windows8.aspx

Kig evt. efter en opgradering hvis det system du har i forvejen giver anledning til det.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2012 - 19:22 #4
chalde har ret

her kan du spare lidt

http://shop.computerplanet.dk/itemList/Windows8_3977.html

m.v.h
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. oktober 2012 - 20:59 #5
Hejsa.

  Helt enig, en OS-licens pr. maskine. Men hvorfor i alverden dog inficere en udemærket fungerende laptop med det, når nu din stationære allerede ER befængt med det?
;-)

de bedste hilsner
Avatar billede chalde Seniormester
28. oktober 2012 - 21:16 #6
#5 Hvis man nu ønsker at bruge det?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2012 - 21:22 #7
Man kan downloade win 8 pro fra Microsoft for Kr. 229. Men køb endelig en DVD med til Kr.119 for det kan gå helt galt med install.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2012 - 21:23 #8
Ps. Desværre får man ikke en Iso, det er direkte opgradering.
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. oktober 2012 - 21:27 #9
Hvis du har en maskine med et af følgende installeret kan du opgraderer til windows 8 for 229 kr.
Windows xp-SP3 (Service Pack 3)
Windows Vista
Windows 7
DE SKAL VÆRE INSTALLERET PÅ DEN MASKINE DU VIL BRUGE Windows 8 PÅ

De giver alle adgang til en opdatering for 229 kr. pr stk.
Dog højest 5 opgraderinger pr. person.

Hvordan ved jeg så alt det!
Jeg har lige gjort det med en gammel Vista, og er en meget tilfreds mand :)))
Avatar billede tom8 Nybegynder
29. oktober 2012 - 12:13 #10
Ja, 229 kr for opgrading til 8 pro.......men hvorfor kan man ikke nøjes med "almindeig" windows 8, hvorfor er tilbuddet kun på pro ?
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2012 - 12:33 #11
@ tom8
Du er ny her, og velkommen. Men man stiller altså ikke 2 spørgsmål og lægger det som et svar. Kik lige på reglerne:)
Avatar billede jensenjs Juniormester
29. oktober 2012 - 13:21 #12
@Tom8
Det må du spørge MS om.
Men det er et tilbud man absolut ikke burde takke nej til, hvis man har muligheden.

Jeg ved ikke hvad du havde tænkt dig det skulle koste.
Det er ekstremt billigt.
Avatar billede jensenjs Juniormester
29. oktober 2012 - 14:46 #13
#8 Jorn-a

Du siger man ikke kan få en iso
Det er også min erfaring, da jeg søgte.

Men jeg fik 3 valgmuligheder
En hvor man kunne installerer og rydde hele C: drevet
En hvor man kunne opgraderer
En hvor man kunne installerer fra et medie senere

Jeg valgte så den sikre med direkte installation og rydde c: drevet

Men om den med at installerer fra et medie senere er en ISO ved jeg ikke.
Måske du ved det.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2012 - 15:15 #14
#13
Den med den sikre installation må jeg desværre have overset. Klogt af dig at vælge at rydde C-drevet.
Jeg har endnu ikke modtaget min DVD, så jeg ved ikke om man kan lave en ren install. eller om man ud fra den kan lave en Iso. Det vil jeg selvfølgelig undersøge når DVDén kommer.
Avatar billede jensenjs Juniormester
29. oktober 2012 - 18:09 #15
Fortæl når den kommer :)

Jeg skal lige sige, den er endnu bedre end den developer edition build 8400 jeg har brugt.

Jeg er glædelig overrasket, det bedste til dato
Avatar billede tom8 Nybegynder
29. oktober 2012 - 23:32 #16
Helt i orden jorn-a......jeg syntes bare ikke at mit spørgsmål var vigtigt/interesant nok til at jeg ville lave en ny tråd....derfor skrev jeg det her, nu hvor vi alligevel talte om opgradering til win 8....:-)
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2012 - 02:50 #17
#16 Det er ok med spørgsmålene, men du forventer vel ikke, at få point for at stille dem?
Avatar billede lense Nybegynder
30. oktober 2012 - 16:17 #18
Tak for svar. Men dvs. det er altså ikke muligt at installlere windows på mere end en maskine med kun 1 license.

Hvad hvis man får virus og formaterer c: drevet på den maskine man har købt license til, hvad gør man så for at fortællle MS at det er den samme maskine igen?
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2012 - 16:24 #19
Det behøver du ikke, det går automatisk.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2012 - 22:43 #20
Man kan downloade en Iso eller lave en USB flash med dette program fra Microsoft. Har lige prøvet det, og det virker. Der står prog. er på tysk, men hos mig var den på engelsk. Den åbner nok på det sprog man har installeret det på. Man skal skrive nøglen ind for at downloade. http://www.chip.de/downloads/Windows-8-Setup-Tool_58242995.html
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2012 - 23:47 #21
Ps. Det undrer mig bare, win8 Iso kun er på 1.99GB medens win7 iso er på 2.32. 33GB det er dog en pæn del.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 17:45 #22
Hvis du har en nøgle til win 8, så gå ind her. download programmet, og lad windows installere på din USB flash. Der står sproget er tysk, men hos mig er det på engelsk. Jeg tror sproget er det man selv bruger. http://www.chip.de/downloads/Windows-8-Setup-Tool_58242995.html
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 17:47 #23
Glem #22 det er min kvaje dag i dag. Det er til et andet spørgsmål.