Avatar billede Wielandt Nybegynder
28. oktober 2012 - 11:09 Der er 4 kommentarer

Ødelagt Windows

Hej eksperten!
Jeg har virkelig brug for hjælp.
Når jeg logger ind på min computer og starter op, kommer den pludselig i blå skærm efter ca. 30 sek. hvor den så skriver at den ikke kan beskytte mit windows mere, på grund af et eller andet med min ip adresse, og nogle hjemmesider. Den vil derefter have at jeg skal betale 500 kr, med et eller andet mærkeligt kort som den siger jeg kan få overalt i forskellige butikker. Det er et eller andet program den siger der skal købes og installeres, før at jeg kan bruge min computer normalt igen. Og selvfølgelig gider jeg ikke betale 500 kr. med et eller andet kort for at jeg kan bruge min computer igen. Altså jeg kan slet ikke bruge den når den kommer frem med det der. Håber i kan hjælpe! jeg kan sagtens være i fejlsikret tilstand, men det er virkelig irriterende det her.
Min computer er også en del gammel, og jeg har måske også alt for mange downloaded til på den. Håber virkelig at i kan hjælpe, da jeg skal bruge min computer til en opgave på min efterskole.

Mvh. Martin.
Avatar billede tom8 Nybegynder
28. oktober 2012 - 18:36 #1
bare en virus , PC´en er ikke ødelagt....jeg kan bare ikke huske hvordan man klarer problemet.....er der andre her på siden der ved det ?
Avatar billede carlsensoftware Nybegynder
29. oktober 2012 - 19:20 #2
Hvis det var mig, så ville jeg lave en Rescue USB/ CD på en anden computer. ( hvilket jeg selvfølgelig allerede har gjort, inden der sker noget :-) )

Du kan selv lave en med YUMI ( det er meget nemt )
http://www.pendrivelinux.com/yumi-multiboot-usb-creator/

Eller download en færdig Rescue USB / CD
http://www.malwarehelp.org/anti-malware-bootable-rescue-cd-dvd-download.html

Mvh
Carlsen
Avatar billede tom8 Nybegynder
29. oktober 2012 - 23:41 #3
er det ikke "Ukash Virus" den hedder ?
30. oktober 2012 - 06:46 #4
Ref #3: Jo - det er det tydeligvis !!!

Løsning:
FEJLSIKKER TILSTAND - Systemgendannelse ...

Skal vi lige have <Wielandt> på banen igen ???