Avatar billede JSH2 Juniormester
27. oktober 2012 - 13:51 Der er 7 kommentarer

Blå skærm på Windows 7 ??

Hej..
Jeg har pludselig fået fejlmeldinger og blå skærm på min PC.
Jeg henter BluScreenWiew og kan så se de mange fejlkoder der har været. Seneste her til morgen er:

102612-22276-01.dmp   
26-10-2012 20:22:55   
ATTEMPTED_EXECUTE_OF_NOEXECUTE_MEMORY   
0x000000fc   
fffff900`c0cb0ce0   
f3100001`8ba05863   
fffff880`06469980   
00000000`00000002   
ntoskrnl.exe   

ntoskrnl.exe+70040  ( Dette er Crash Adress på alle fejlmeldingerne)
   
NT Kernel & System   
Microsoft® Windows® Operating System   
Microsoft Corporation   
6.1.7600.17017 (win7_gdr.120503-2030)   
x64   
ntoskrnl.exe+70040                   
C:\Windows\Minidump\102612-22276-01.dmp, 4, 15, 7600, 284.288

Er der nogen der lan læse noget ud af det ??

Historien bag mange nedbrud er følgende:

Hører i radioen om en virus og at man gennem TDC kan få tjekket sin PC online. (det gør jeg så) der er kun småting den fjerner, men der kommer så en service pack fra windows ned på maskinen samtidig, herefter sker der så ting og sager med mange fejlmeldinger og blå skærm til følge efterfølgende dage..??

Har set/læst at der netop sammen med service pack kan komme et virus med ned som netop laver lignende nedbrud ???
Jeg opdaterer windows essentials og skanner for virus, den finder intet.. ?? Kender nogen noget til dette ??

Jeg har prøvet at gendanne windows men det hjælper heller ikke..

Er der nogen der kan give et bud på hvad der mon kan gøres her ??
Avatar billede JSH2 Juniormester
27. oktober 2012 - 13:58 #1
Glemte så lige:

Windows 7
Packard Bell
ixtreme M5722
2 x Q8300 2,5 GHz 
Skærmkort, GeForce GT 220
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2012 - 14:10 #2
der er dit graffikkort

højest sandsynligt driveren der driller
opdater den

min nvidia 306.23 laver også blue screen
det gør den ikke 306.97

men

ati

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

nvidia

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

m.v.h
Avatar billede JSH2 Juniormester
27. oktober 2012 - 14:59 #3
OK jeg prøver det  :-)
Avatar billede JSH2 Juniormester
28. oktober 2012 - 09:11 #4
ØV.. så kom det igen her til morgen, så snart jeg går på nettet er sansynligheden størst for nedbrud, ca. 5 min.

Denne gang var det denne melding:

102812-22214-01.dmp   
28-10-2012 08:58:40   
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL   
0x0000000a   
00000000`000000cc   
00000000`00000005   
00000000`00000000   
fffff800`0365f5b3   
ntoskrnl.exe   
ntoskrnl.exe+70040   
NT Kernel & System   
Microsoft® Windows® Operating System   
Microsoft Corporation   
6.1.7600.17017 (win7_gdr.120503-2030)   
x64   
ntoskrnl.exe+70040                   
C:\Windows\Minidump\102812-22214-01.dmp   
4    15    7600    283.456


Nogen andre der kan byde ind her ??

/ John
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2012 - 09:48 #5
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL   

denne her skyldes OFTE ram fejl

den anden er altså garffikkortet

test dine ram for at udelukke de er i udu

m.v.h
Avatar billede JSH2 Juniormester
28. oktober 2012 - 11:27 #6
Ja jeg hentede så nyeste driver som du foreslog.. !!

NU må vi se om jeg kan finde ud af at teste RAM ??
har set/ledt på Google.. !!

Og iøvrigt tak for tippet indtil videre..

/ john..
Avatar billede JSH2 Juniormester
26. november 2012 - 09:20 #7
Hej.. Lige en opfølgning på denne forespørgsel..

Jeg havde et TV kort monteret i maskinen, dette fjernede jeg og genoprettede Windows til tidligere dato., rensede skærmkortet for støv og ilagde ny pasta..så blå skærm er der nu ikke mere af.. kun en skærmdriver der stopper med at fungere, men det er til at leve med, de sek. det varer inden den er genoprettet..
Men tak for hjælp undervejs.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester