Avatar billede brenderup Nybegynder
22. oktober 2012 - 11:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Åbne fil på baggrund af delvis filsti.

Hej.

Jeg skal overføre data fra SAP via en fil med navnet export.XLSX til en fil med navnet Prioritering VT11.xlsm.
Det går fint på min egen PC med:

Workbooks.Open Filename:= _
        "C:\Users\Brenderup\SapWorkDir\export.XLSX".

Filen export.XLSX lægger sig altid i mappen SapWorkDir.

Filen Prioritering VT11.xlsm, som henter data fra export.XLSX ligger på et netværksdrev og har mange brugere. Brugerne har hver deres login, jeg har Brenderup.

Mit spørgsmål er: Kan man lave en form for wildcard for brugernavnet (Brenderup) så export.XLSX kan åbnes fra Prioritering VT11.xlsm af alle brugerne?
22. oktober 2012 - 11:47 #1
Hvis alle skal kunne åbne filen, skal du gemme den på et netværksdrev, hvor alle har adgang.

Den nuværende placering er under din bruger på harddisken på din pc. Der vil andre ikke umiddelbart kunne hente den.
Avatar billede brenderup Nybegynder
22. oktober 2012 - 11:55 #2
Prioritering VT11.xlsm ligger på et netværksdrev.
Hver bruger danner sin egen export.XLSX fra SAP og denne skal så åbnes af Prioritering VT11.xlsm, som så bearbejder data. Det er således ikke den samme export.XLSX-fil, som de andre brugere anvender.
Avatar billede brenderup Nybegynder
22. oktober 2012 - 12:02 #3
Jeg forestillede mig, at man måske kunne indføre en slags wildcard som erstatning for Brenderup i
"C:\Users\Brenderup\SapWorkDir\export.XLSX".
Men jeg er ikke så skrap til VBA :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. oktober 2012 - 12:56 #4
Hej.

  Mon ikke du kan slippe afsted med noget i retning af:
"%homeshare%\SapWorkDir\export.XLSX"

De bedste hilsner
Avatar billede brenderup Nybegynder
22. oktober 2012 - 13:15 #5
Hej CRKrogh.

Jeg har indføjet dit forslag på følgende måde:
Workbooks.Open Filename:= _
        "%homeshare%\SapWorkDir\export.XLSX"

Men jeg får en Run-time error 1004, export.XLSX blev ikke fundet.
Har jeg gjort noget forkert?

Mange hilsner.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. oktober 2012 - 13:41 #6
Hej igen.

  Det kan godt tænkes, det er fordi din user-profile ligger lokalt, at den piver lidt. Prøv lige:

"%SystemDrive%\Users\%UserName%\SapWorkDir\export.XLSX"

/Carsten
Avatar billede brenderup Nybegynder
22. oktober 2012 - 13:49 #7
Hej igen.

Det er samme resultat.
Avatar billede brenderup Nybegynder
22. oktober 2012 - 22:47 #8
Lukker spørgsmål og arbejder videre på en anden løsning.