Avatar billede RuneHLA Nybegynder
17. oktober 2012 - 15:41 Der er 9 kommentarer

Macbook oplader virker ikke optimalt.

Hej...

Har i et stykke tid haft problemer med min mac oplader.

Når jeg sætter den i så lader den i 2-10 sek og så går den ud i 1-2 sek, så lader den i 2-10 sek osv. osv. Jeg har prøvet at oplade med min vens oplader og der fungerer den helt normalt, så det er min lader den er galt med. Men hvad kan der være galt?

Jeg har hørt nogle der har skrevet til apple hvis de har haft problemer med opladeren og så fik de en ny?

Har optaget en lille video af det her:

http://www.youtube.com/watch?v=hrYWIqVoKwM

På forhånd tak.
Avatar billede Michael2650 Nybegynder
17. oktober 2012 - 15:46 #1
Din lader er i stykker.

Hvor gammel er den? :)
Avatar billede RuneHLA Nybegynder
17. oktober 2012 - 15:47 #2
Ja det tænkte jeg nok :)

- Lidt over et år
Avatar billede Michael2650 Nybegynder
17. oktober 2012 - 15:52 #3
"Yderligere oplysninger
Uanset om dit produkt er dækket af garantien eller ej, kan du tage strømforsyningen med til en autoriseret Apple-serviceudbyder eller Apple Store-butik til vurdering og om nødvendigt udskiftning. Afhængigt af resultatet af undersøgelsen er du muligvis berettiget til en gratis erstatningsstrømforsyning. Ved tegn på skade skade som følge af uheld bortfalder en eventuel dækning.  Husk at komme ind med den computer, som bruges sammen med strømforsyningen. Det er nødvendigt for at finde en passende erstatningsstrømforsyning." fra http://support.apple.com/kb/TS1713?viewlocale=da_DK

Hvis du har AppleCare kan du ringe ind og høre nærmer :)
Avatar billede RuneHLA Nybegynder
17. oktober 2012 - 16:13 #4
Jeg har købt min macbook i elgiganten. Men den ligger rimelig langt væk fra hvor jeg bor. Vil det sige at jeg faktisk bare kan tage den med ned i fona-butikken i min by? Eller har jeg misforstået det?

Og vil det også sige at jeg ikke kan ringe ind til supporten gratis fordi den er over 90 dage gammel computeren og at jeg ikke har applecare?
Avatar billede Michael2650 Nybegynder
17. oktober 2012 - 16:22 #5
Hvis din fona butik er en autoriseret Apple-serviceudbyder, så kan du godt :)

Yep det vil det sige. Skal lige sige, jeg ikke har forsøgt at ringe ind uden Applecare før og forhørt mig om problemet. Men hvis du tør, er det jo bare at forsøge :-)
Avatar billede RuneHLA Nybegynder
17. oktober 2012 - 16:25 #6
en autoriseret Apple-serviceudbyder, hvad vil det helt præcis sige?
Avatar billede Michael2650 Nybegynder
17. oktober 2012 - 16:40 #7
Ser ikke ud til Fona er, her i københavn.

Prøv at gå her ind:

https://locate.apple.com/dk/da/

og tryk på service. Der kan du se hvad der ligger nærmest dig :-)
Avatar billede Michael2650 Nybegynder
19. oktober 2012 - 21:13 #8
Fundet ud af noget ? :)
Avatar billede Abe7321 Nybegynder
20. marts 2015 - 14:51 #9
Jeg har oplevet præcis samme problem med min lader som i den youtubefilm du har lagt op. Min oplader blev ved med at virke og gå ud og det var vildt irriterende fordi lyset på min mac computer samtidig hele tiden skiftede fra normal tilstand til strømbesparelse. Min computer var udenfor garanti og min mac oplader 60W var 1,5 år gammel ligesom opladeren, dog havde jeg passet godt på min mac oplader så der var ikke nogle synlige skader som sådan og jeg havde ikke brugt den helt vildt meget.
Jeg endte med at gå til min Apple forhandler, som startede med at beskylde mig for fejlen osv. Så de ville selvfølgelig have jeg købte en ny 60W oplader af dem til en dyr pris, jeg blev lidt overrasket over at et så dyrt produkt har så dårlig kvalitet og at de så ikke gjorde mere ved det. Jeg blev vildt sur inde ved forhandleren, og valgte i stedet at kigge efter en billig mac oplader 60W på nettet og fandt http://www.studieudstyr.dk/9-macbook-opladere.html som havde en uægte lader da jeg tænkte kvaliteten nærmest ikke kunne være dårligere end de originale. Den macbook oplader har jeg nu brugt i 3 måneder og den virker upåklageligt og ligner originalen på en prik. Så løsningen på dit og mit problem er desværre at anskaffe sig en ny mac lader. Jeg vil altid forsøge hos forhandleren at få den gamle erstattet, men hvis det som i mit tilfælde ikke virker så ville jeg ikke støtte sådan et lusket firma der ikke giver en ny, så i stedet købe en billig uægte mac oplader der virker lige så godt.
Håber min oplevelse kunne bruges til noget. :)