Avatar billede thecannmann Praktikant
15. oktober 2012 - 21:53 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

PHP: Søger hjælp til at lave en "bødekasse" i PHP

Hej Eksperten,

Jeg har påtaget mig denne opgave at skulle lave/skaffe en bødekasse til vores fodboldhjemmeside

Det er meningen det skal fungere på den måde, at en administrator skal kunne krydse forskellige spillere af, bøden og hvilken kamp der  er spillet.

Jeg tænker lidt ala dette(Lavet i paint):

http://i50.tinypic.com/2zftwy9.jpg

Derefter skal spillerne så selv kunne se hvilken bøde de har fået, og hvor meget de evt. skylder.

Det skal fungere til PHP-fusion.

Er det noget man kunne lokke folk til at gøre for point, eller er det et større projekt?

På forhånd tak.
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. oktober 2012 - 22:00 #1
Det skal nok under opgaver, det tror jeg ikke du kan få lavet for point. Men lad det stå et par dage, man skal aldrig sige aldrig ;-)
Avatar billede tobrukDk Novice
16. oktober 2012 - 01:02 #2
Jeg tror heller ikke du skal tror at folk gider lave det for point. jeg tror du skal ud og give rigtigt penge før at folk gider det.
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. oktober 2012 - 09:51 #3
Det var da ellers lige et projekt for dig, tobrukDK ;o) Så får du trænet lidt og kan adde lidt mere arbejde til dit CV.
Avatar billede tobrukDk Novice
16. oktober 2012 - 15:41 #4
#3

Det kun godt være at jeg skulle tilmeld mig. (Du laver sjov at jeg lave sådan et system. Jeg tror det vil tag mig et par dag så er jeg færdig fordi det er mega lidt php osv der skal til vil jeg mene )

men jeg synes bare ikke rigtigt point er sådan WooW. Hvis du kan følge mig?

Men jeg ved godt hvordan jeg skal bygge det hvis det var sådan? men det er sådan at lige pt er jeg i gang med et store opgave, som du kan se her ; http://www.eksperten.dk/spm/970416#reply_7990659
Avatar billede tobrukDk Novice
16. oktober 2012 - 20:35 #5
#3 Dog få jeg intet af vide om der er design eller ej?
Avatar billede thecannmann Praktikant
17. oktober 2012 - 17:29 #6
Hej tobruDk,

Tak for henvendelse :)

Der er design. Selve hjemmesiden er "lavet" i PHP-fusion. Jeg har ikke selv den store kendskab til programmering, så derfor har vi brugt PHP-fusion.

Jeg troede faktisk at 200 point var maksimum. Men hvor mange point snakker vi om, hvis nogen/du skulle have lyst til at lave dette?

Hvis vi istedet snakker rigtige penge, hvilket prisleje vil vi så ligge omkring? Og bør jeg rykke den til "Opgaver" istedet?
Avatar billede tobrukDk Novice
17. oktober 2012 - 17:53 #7
Okay lyder super som det ser ude lige nu er jeg på / klar til opgaven! :)

jamen 200 er fint nok af point til mig.

Bare lige den blive her. jeg tror vi er tæt på at komme frem til en losen for den her opgave. :)

Vi snakker mellem 300-550 kr Dog skal det siges at jeg skal nok have 14 dage da jeg har også en side at se til :). Dog er der intet moms da jeg ikke har CVR.

Men har du bygge siden i mysql eller mysqli?
Avatar billede stalle Nybegynder
19. oktober 2012 - 05:54 #8
#7
Jeg tror ikke at opretter har "bygget" noget som helst.

PHP Fusion er et CMS.
Så det opretter har "bygget" er og vælge en passende template og fyldt noget indhold på siden.

Nu du har valgt at påtage dig opgaven, synes jeg du skal tage et kig på http://www.php-fusion.dk/frontpage.php

Du vil helt sikkert kunne finde nyttig information omkring CMSet. Nu du skal til at lave et modul til siden, skulle du nok også undersøge lidt om, hvordan man gør det korrekt.

God fornøjelse med opgaven.
Avatar billede PayTheHippo Nybegynder
19. oktober 2012 - 13:53 #9
Hej thecannmann

Hvis ikke du finder ud af at få løst opgaven på anden vis, så er her også et forslag:

Du kan oprette jeres hold på PayTheHippo. Det er en bødekasse-service, hvor de fleste af de funktioner du efterspørger er mulige. Derudover er der lavet en app, hvor man kan tildele bøder, oprette spillere osv. Der er også mulighed for at oprette et hold-login, så alle spillere kan hente app'en og følge med i bøderne (uden at have rettigheder til at uddele/ændre)

Håber under alle omstændigheder, at du finder en løsning.
Avatar billede thecannmann Praktikant
21. oktober 2012 - 11:25 #10
Hej igen,

Jeg har været en tur på ferie og har derfor ikke haft mulighed for at svare. Nu er jeg tilbage igen ;)

Som "Stalle" siger, jeg/vi har ikke bygget noget selv. Det er et form for plug-in, som man kan bruge. Når det så er sagt, så tror/håber jeg også på, at det kun vil gøre det nemmere for dig.

Hvis du skal have noget information, tobrukDk, så må du sige til. Og hvis de 200 point var fint for dig, så lader jeg den stå herinde.

Du må endelig sige til, hvis jeg kan hjælpe med noget.

Tak for det, PayTheHippo. Jeg vil da give det et kig, men det var helst noget til vores egen side, at vi søgte. Dog kan det måske blive et alternativ.

På forhånd tak :)
Avatar billede thecannmann Praktikant
28. oktober 2012 - 21:22 #11
Gav du op tobruDk, eller er du stadig på sagen? :)
Avatar billede stalle Nybegynder
01. november 2012 - 05:54 #12
Man kunne formode, at han fandt ud af, at det var lidt for voldsom en opgave for ham, når det skulle implementeres i phpfusion delen :)
Avatar billede thecannmann Praktikant
01. november 2012 - 12:15 #13
Det er i hvert fald trist, at han ikke lige gad at svare. Hehe :P
Avatar billede tobrukDk Novice
01. november 2012 - 12:31 #14
Jeg giver op da jeg vil klart helst bygge mit eget fra bunden
Avatar billede tobrukDk Novice
01. november 2012 - 13:52 #15
jeg tror den her sag var droppe ogjeg har heller ikke fået email omkring det her..