Avatar billede anba Mester
13. oktober 2012 - 11:24 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Besked fra politiet

Da min veninde for nylig åbnede sin pc kom der en side op som så ud som om den kom fra politiet (men det var skrevet på dårlig dansk). Den handlede om at hun skyldte nogle penge - og at hun skulle indbetale (og det passer ikke). Siden hed måske politi.danmark.dk - men ikke helt sikkert. Naturligvis en spam-side.
Min veninde lukkede pc-en ned - og da hun startede op - kom siden igen. Hun lukkede ned igen - og startede op igen - eller det vil sige - prøvede på- men ak nu vil pc-en ikke starte op - der vies kun en blank hvid side.
Nogen der kender til dette problem og hvordan det evt. kan øses ?
Avatar billede kimtheman Novice
13. oktober 2012 - 11:42 #1
Har lige haft en pc med samme problem.

Læs tråden her:

http://www.eksperten.dk/spm/970208
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2012 - 11:50 #2
Prøv at trykke på F8 med det samme under opstart og gå i fejlsikret tilstand.
Hviss den kommer op at køre, så systemgendan til før Ukash kom på den.
Herefter en fuld skanning med Malwarebytes:
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

PS Håber andre følger op herefter, da jeg rejser i eftermiddag og først kommer hjem om en uge.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2012 - 11:50 #3
Hov fik ikke opdateret sorry :-)
Avatar billede kimtheman Novice
13. oktober 2012 - 12:06 #4
Da jeg havde den, kom det også i fejlsikkert tilstand.
13. oktober 2012 - 12:13 #5
Avatar billede anba Mester
13. oktober 2012 - 14:29 #6
til kimtheman: jeg vil forsøge at hjælpe min veninde i morgen med svaret fra vistodk #3
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2012 - 15:51 #7
husk at HAVE en usb stik - download her http://windows.microsoft.com/en-US/windows/what-is-windows-defender-offline følg vejledning... - MED
du boote fra en pc``s ved at trykke (normalt ) delete under start find i usb som first boot i under menuerne f10 save and exit - nogle pcer kan du osse trykke f12 under start og der dykker en boot menu op (er der flere usb vælg prøv dig frem)
Avatar billede kimtheman Novice
13. oktober 2012 - 16:21 #8
Ja #7. Præcis som jeg linkede til i #1. Hvor det samme bliver skrevet i #3.

Dog med undtagelse af din boot guide.
Avatar billede Rosenborg Praktikant
13. oktober 2012 - 16:55 #9
Det er utroligt hvad de finder på. Der har altid været mennesker der svindler andre og de vil altid være der.
Avatar billede anba Mester
14. oktober 2012 - 14:49 #10
til kimtheman: Dit svar/din henvisning virkede - jeg fik fjernet "skidtet" så pc-en igen kunne starte op. Derfor får du point hvis du lægger svar.
Men ak - der opstod så et andet problem efterfølgende. Pc-en kan nu ikke få kontakt til internettet. Det er stofanet der er udbyder - internet eksplorer - windows vista. Jeg har sat mange pc-ere op til stofanet og jeg har prøvet i 3 timer nu uden held. Fejlen er opstået efter fjernelsen af ovenstående spam. Jeg har prøvet systemgendannelse til før der var problemer - men lige lidt hjælper det. Hvad kan være fjernet i opsætningen ved ovenstående "operation" ?
En af de fejlmeddelelser der er fremkommet er fejl 815. Der har også stået noget om IP-adresse den ikke kunne finde - men jeg har ladet den søge automatisk uden held. Har også forsøgt reparation af netværksforbindelse. På modemmet lyser kun de 2 øverste lamper.
Nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede kimtheman Novice
14. oktober 2012 - 15:23 #11
Lige et svar herfra.

Har du andre pcér der er på nettet? Og kører denne trådløst eller på kabel?
Avatar billede anba Mester
14. oktober 2012 - 17:04 #12
Det er min venindes pc der er problemet. Hun har ikke trådløst- men stofanet kabel - og hun har kun denne ene pc på nettet.
Kan ikke komme ind og logge på stofanet. Loginsiden kommer ikke frem. Har skrevet signon.stofanet.dk under funktioner/internet-indstillinger, som jeg plejer. Stofanets mine sider kan jeg ej
heller få frem. Nede i proceslinjen vises ikonet med 2 små pc-skærme som om der er netværksforbindelse - for der er ikke et rødt kryds over.
Har også tastet brugernavn og adgangskode ind igen - men så vil den ringe op - selv om jeg har markeret - ring aldrig til en forbindelse. !
Kan jeg give flere point her - uden at skulle oprette spørgsmålet på ny - da det jo egentlig er et andet spørgsmål ? Dog er problemt opstået i forlængelse af det første problem !
Avatar billede kimtheman Novice
14. oktober 2012 - 23:19 #13
Nej du skal oprette nyt spørgsmål og så kan du jo henvise til denne tråd så folk kan få forhistorien.

Du kan prøve at nulstille explorer indstillingerne i kontrolpaneltet internetindstillinger. Og kig efter under fanebladet Forbindelser. At ved Lan-indstillinger at proxyserver ikke er markeret.
Avatar billede anba Mester
14. oktober 2012 - 23:22 #14
Det har jeg også prøvet og proxyindstillingerne er ikke markeret!
Avatar billede kimtheman Novice
14. oktober 2012 - 23:39 #15
Kunne være værd at finde ud af om det modem virker som det skal. Måske slutte anden pc til eller finde ud af om det lyser som det skal ved f.eks. at ringe til deres support.
Avatar billede anba Mester
14. oktober 2012 - 23:52 #16
Ja jeg har også foreslået i dag, at de ringer til stofanet. Jeg tror dog næppe modemmet fejler noget -da problemet først er opstået i forbindelse med fjernelse af spam. Og Recieve-knappen på modemmet lyser.
Avatar billede kimtheman Novice
15. oktober 2012 - 06:43 #17
nej nu også mere for at være sikker. Så dumt at bruge en masse tid på noget hvor det viser sig problemet ligger et andet sted.
Avatar billede anba Mester
16. oktober 2012 - 15:53 #18
Jeg fjernede netkortet fra enhedshåndtering og genstartede - men samtidig tror jeg nok der var en løs forbindelse på et af kablerne til modemmet - i hvert fald spændte vi det lidt mere fast - så hvilken en af tingen der virkede ved jeg ikke - men nu fungerer det hele igen ! Tak for hjælpen kimtheman.
Avatar billede kimtheman Novice
16. oktober 2012 - 15:56 #19
Godt det blev løst.