Avatar billede pernillemb Nybegynder
12. oktober 2012 - 09:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dobbeltsidet print efter opdatering af driver

Hej.

Jeg har en Canon MF4580dn printer, som jeg opdaterede driveren til for nyligt.

Men efter opdateringen printer den altid på begge sider af papiret som standard. Jeg kan godt gå ind og slå det fra for hvert enkelt dokument (dog ikke når jeg printer fra Adobe Readeren - der skal jeg printe én side ad gangen, rigtig træls ved dokumenter på mere end et par sider), men vil rigtig gerne have det slået fra permanent.

Har prøvet at finde det flere gange, men det er ikke lykkedes mig, så nu håber jeg at I kan hjælpe.

Bruger MAC.

/Pernille
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. oktober 2012 - 09:32 #1
Start->Printers and devices->Højreklik på printeren og vælg "Printer Properties" (Printeregenskaber på dansk).

Det er her du skal ændre, for at ændre det permanent - gør du det fra programmet du er i gang med at skrive ud fra, vil det kun gælde til du lukker programmet.
Avatar billede pernillemb Nybegynder
12. oktober 2012 - 10:35 #3
ole-madsen: Jeg bruger MAC så kan ikke gå den vej ind, som du skriver. Har desuden prøvet at gå i systemindstillinger -> Udskriv & Skan men der er ingen muligheder for at ændre på indstillingerne.

treatmenice: Har selv set den side, men det er hvis man skal kopiere dokumenter, ikke printe, så det virker heller ikke.

Andre, der har tips til, hvordan jeg kan løse problemet?
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2012 - 11:50 #4
er du sikker på den kan
men
ofte kan man bruge anden software og få den til det

men kender ikke en dyt til mac

kan godt være jeg husker forkert men var det ikke
camedia master der lavede software til bl.a denne funktion
er slet ikke sikker men

http://www.olympusamerica.com/cpg_section/software_results.asp?special=34&os=m

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2012 - 11:51 #5
forkert
det er til digital camera
glem det

m.v.h
Avatar billede mizzah Nybegynder
10. november 2012 - 22:14 #6
Hejsa.

Du kan vælge at køre 1 sidet, og så gemme det som et "preset" så skal du blot vælge det, hver gang du skal printe.

Mikkel Nielsen
IT Konsulent, NCT Kopi & Print - www.nctas.dk
Avatar billede pernillemb Nybegynder
12. november 2012 - 13:23 #7
Hej Mikkel.

Havde selv lige fundet ud af nøjagtigt samme løsning som dig, men da du kom først så skal du da have pointene... :-)

/Pernille