Avatar billede Kennedster Nybegynder
11. oktober 2012 - 21:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kæde 2 routere sammen

Hej eksperter,

Jeg har et spørgsmål vedr. 2 routere jeg gerne skal have til at "tale" sammen.

I kælderen som er (basen)står der en router af navnet netgear CG 3000. Ovenover i huset, står der en: D LINK DIR 600 som er tilsluttet netstik i væggen.

Når man går fra kælderen op i huset skulle man gerne stadig have et godt signal. Dvs. den i kælderen skal videresende signalet til den router i stuen. Der skal ikke skiftes mellem de 2 routere, de skal bare forstærke hinanden hvis man kan sige det.

Kan det lade sig gøre, og kan de 2 routere af forskellig fabrikat understøtte hinanden?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Kenneth
Avatar billede thov Forsker
12. oktober 2012 - 02:18 #1
Det burde virke med LAN <-> LAN kabelforbindelse (ikke WAN i D-Link'en).
Desuden må DHCP kun være aktiv i Netgear'en, så det skal deaktiveres i D-Link routeren.

Jeg har prøvet med en Aztech router og derfra videre til en Linksys router, og det virkede med det samme.
Avatar billede Kennedster Nybegynder
12. oktober 2012 - 09:46 #2
Tak for svaret.
Er der andre ting jeg skal være opmærksom på?
F.eks. Skal der ændres noget ved routernes IP-adresser? Kanaler?
Jeg har aldrig prøvet det før, og det er en kammerat jeg skal hjælpe senere i aften.

Har prøvet at google mig frem til de 2 modems, men finder ikke rigtig noget jeg kan bruge.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Kenneth
Avatar billede thov Forsker
12. oktober 2012 - 12:59 #3
Et billede siger mere en 1000 ord
http://peecee.dk/upload/view/387133

Med to trådløse routere, er det nok bedst at de kører på forskellige kanaler.
Avatar billede Kennedster Nybegynder
12. oktober 2012 - 22:59 #4
Tusind tak for hjælpen, thov. Det fungerer perfekt.

Du skriver bare et svar for point :)
Avatar billede thov Forsker
13. oktober 2012 - 04:13 #5
Af og til er tingene nemmere en man tror :-)
Det skyldes nok, at det modsatte er mere almindeligt...