Avatar billede Taamdara Nybegynder
10. oktober 2012 - 16:57 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

CHKDSK = Teknisk fejl

Hej

Jeg har fået et problem med min computer efter jeg ville formatere min cpu, hvor den skriver, at jeg skal kører CHKDSK /F for at se om computeren er beskadiget og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre???? Der er blå skærm, hvor der står at der er fundet en fejl og de tekniske oplysninger er: STOP: 0>00000007B osv.

Jeg har købt en ny harddisk og det har ikke hjulpet på problemet!! Er det nogen der kan hjælpe mig så bliver jeg rigtig glad :)

Med venlig hilsen

Henrik
Avatar billede 220661 Ekspert
10. oktober 2012 - 17:00 #1
Hej Henrik og velkommen til E.
Kan det tænkes at der i din boot rækkefølge er sat en eksternt usb disk som 1 prioritet?
Boot rækkefølge kan du se i din bios, og hvordan du kommer der kan du muligvis se i det 1 opstart billede.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2012 - 17:34 #3
blue screen of death laver dumb filer til fejlmelding

du kan se i dette lille program hvad det skyldes

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html
når den viser dig hvad fejlen er kopierer du den ind i google og er du heldig vil den vise dig nogle muligheder eller løsninger hvis de findes

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2012 - 18:37 #4
Hvad mener du med:"...jeg ville formatere min cpu"?
Kan computeren starte uden harddisk? Hvis ja, så gå i bios og tryk på "Default" og derefter på F10 for at gemme. Men du kan også prøve, om du kan komme i bios (F2 eller Enter) med HDD.
Hvis der ikke kan startes op uden HDD, er der muligvis fejl på kontrolleren på bundkortet.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2012 - 18:39 #5
Ps. Har du prøvet om der kan åbnes i "Fejlsikker tilstand F8"?
Avatar billede Taamdara Nybegynder
10. oktober 2012 - 19:07 #6
Synes jeg har været inde og ændre det til det rigtige, så har stadigvæk problemer med at starte cpuen op.

Den skriver: Operating system not found.

Tror jeg er kommet i til at installere windows 2 gange eller der ihvertfald et eller andet i installationen der er gået galt!!!

Hvad kunne det evt. være?? :)
Avatar billede Taamdara Nybegynder
10. oktober 2012 - 20:46 #7
Den kan heller ikke gå ind i fejlsikret tilstand via F8, når jeg prøver det går ind også direkte ind på en sort skærm, hvor der står følgende:

Broadcom UNDI PXE-2.1 v11.0.9
Copyright (C) 2000-2008 Broadcom Corporation
Copyright (C) 1997-2000 Intel Corporation
All rights reserved.
PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting Broadcom PXE ROM
Operating System not found

Som tidligere skrevet går den i pit hver gang jeg prøver at geninstallere windows, hvor den skriver om der er vira på computeren og om harddisken er korrekt konfigureret og afsluttet og at jeg skal prøve og kører CHKDSK /F.

Men jeg kan jo ikke komme helt ind på skrivebordet!!!
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2012 - 21:07 #8
Prøv nu at boote op helt uden HDD eller USB stick, for at se om maskinen kan køre. For kan den heller ikke køre uden HDD, så er det jo lige meget med kabler og HDD.
Avatar billede Taamdara Nybegynder
10. oktober 2012 - 21:30 #9
Må indrømme at jeg ikke rigtig ved, hvordan man gør det!! :(

Men har fået en ny fejl, når jeg prøver at installere windows, hvor den skriver: usbhub.sys er beskadiget!!
Avatar billede Taamdara Nybegynder
10. oktober 2012 - 21:39 #10
Fandt faktisk lige ud af, hvordan man bootede op uden HDD og uden cd og uden USB, men den kommer stadigvæk frem med fejlen: Operating system not found, når jeg prøver at starte den op.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2012 - 21:48 #11
"Operating system not found" Det er ikke en fejl, for du har jo ikke installeret windows? Du skal boote op på din windows CD som 1ste boot. Enten skal du sætte dit CD drev som 1ste boot i bios, eller du kan først prøve at trykke F11 eller F12 under opstart. Måske får du en menu, hvor du kan vælge CD drevet.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2012 - 21:51 #12
Ps. angående boot se #2 og tryk på linket.
Avatar billede Taamdara Nybegynder
11. oktober 2012 - 14:24 #13
Tak for det må prøve og finde en der kan hjælpe mig med det I har skrevet og tak fordi I ville hjælpe :)
Avatar billede Taamdara Nybegynder
11. oktober 2012 - 14:26 #14
Hvordan giver jeg point????? Kom til at give mig selv dem på en eller anden måde :S
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2012 - 16:50 #15
Normalt når vi skriver herinde gøres det med kommentar.
Når man har nået en løsning beder man den/de hjælpere der har løst problemet om at lægge svar som man så accepterer.
Det er ikke normalt at spørger lægger svar.
Spørger lægger kun svar hvis der ikke findes en løsning så tråden lukkes:
Lukke tråd:  http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2012 - 18:13 #16
Og jeg er udenfor, samler ikke på point:)
Avatar billede Taamdara Nybegynder
16. oktober 2012 - 22:35 #17
INFO: En af mine kammerater fandt fejlen på cpuen og det var at der manglede en fil for at windows xp kunne kører, så derfor ville den ikke starte installationen af styrersystemet selvom CD var sat nummer 1 i køen i bios!