Avatar billede jonna_22 Nybegynder
09. oktober 2012 - 19:09 Der er 2 kommentarer

Min Mac vil ikke overføre alle filer til min eksterne harddisk.

Jeg har Macbook pro(ca. et halvt år gammel).
Jeg har for nylig købt en ekstern harddisk, en Seagate på 1 TB.

Mit problem er at når jeg backer op til den eksterne, går overførslen i stå efter et par minutter. Altså overførslen fryser. Især hvis jeg overfører større filer.

Jeg kan til nøds overføre mapper over flere omgange, men er filerne større en et 1 GB fryser det hele.
Jeg har tjekket på en anden computer om det er den eksterne, men den virker. Så problemet er min Mac. Hvad kan jeg gøre?

Mvh Jonna.
Avatar billede killingmachine Nybegynder
09. oktober 2012 - 20:12 #1
Det nyder til at være formateringen af din ekstene harddisk, hvis ikke du har noget du skal gemme på den, så prøv at sætte den til din Mac og Mac formater den..
Det gør du ved at gå i mappen hjælpeværktøjer genvej fra finder ÆBLE SHIFT U og vælg Diskværktøj.

Vælg din eksterne harddisk ude i venstre side,

Vælg fanebladet slet

FORMAT Vælg Mac Os udvidet

**OBS denne handling slettet ALT hvad du har evt har liggende på den eksterne harddisk i forvejen** og kan ikke fortrydes !
Avatar billede jonna_22 Nybegynder
09. oktober 2012 - 20:19 #2
Tak for svaret.
Der ligger desværre rigtig meget på den eksterne, så skal lige have fundet en løsning på det først.
Har dog formateret den engang før for at løse problemet. Det virkede også....ca en halv dag...!