Avatar billede maddragon Nybegynder
01. oktober 2012 - 14:47 Der er 2 kommentarer

Web service eller WCF og generalt hjælp behøves

Hej jeg er ved lave en applikation til en kunde men der nogle områder som kunden gerne vil have som webservices som skal kunne tilgåes via app´s på android/ios.

mit problem er at jeg er lidt grøn på det felt så jeg behøver lidt hjælp til at komme igang med det.

samt hjælp finde nogle eksempler som gør at webservicen returnere XML dataformat med det data som servicen finder.

jeg har både kigget på WCF og normal SOAP men kan ikke rigtig finde rådgivning i hvilken vej jeg skal gå.

jeg er kommet forbi denne model : Service That Returns Arbitrary Data Using The WCF Web HTTP Programming Model ( http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc681221.aspx ).

og ser ud til det er den vej men jeg er lidt confus på hvordan jeg for den til at returnere XML format.

jeg vil være hjertli glad vis nogen kan give generalt hjælp / rådgivning og evt eksempler
Avatar billede arne_v Ekspert
01. oktober 2012 - 15:01 #1
Til mobil apps glem alt om SOAP. JSON eller simpel XML er mere egnet.

.asmx duer ikke til dette, saa det er enten WCF eller en simpel HTTP handler.
Avatar billede maddragon Nybegynder
04. oktober 2012 - 14:21 #2
hej arne_V ja det var også det jeg kunne fornemme men jeg fandt ud af det jeg skulle bruge er wcf rest typen så det fik jeg til at køre :) mange take for svar.