Avatar billede Matekick Nybegynder
28. september 2012 - 16:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fonte på website

Hejsa Alle Sammen.

Jeg er i gang med at bygge et website for en kunde, og dertil har kunden fået lavet et design, med et tilhørende font, som jeg så har været nød til at købe online (fonte er dyre!)

Men mit problem er nu, at jeg har været nød til at have mange forskellige slags filer, til de enkelte browsere.

Og mit andet problem er, at selvom fonten er den samme, ser den ikke ens ud på de forskellige browsere.

Nogen som kender en løsning til dette ?

Har brugt denne hjemmeside til at lave fontene til andre slags fil typer:
http://www.fontsquirrel.com/fontface/generator
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2012 - 17:08 #1
jeg har prøvet http://www.font2web.com/ en gang, og det så ens ud (der var i hvert fald ingen klager).
Avatar billede Matekick Nybegynder
28. september 2012 - 17:11 #2
Jeg prøver, og vender straks tilbage :O)!
Avatar billede Matekick Nybegynder
28. september 2012 - 17:29 #3
Hjalp ikke..
Det er denne side:
http://tango.mlaj.dk/index.php/poema-tango-bal

Bemærk h1, i tekstboksen til venstre.
Ser meget mærkelig ud i Safari f.eks. i forhold til chrome.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2012 - 17:48 #4
på mit (ff/chrome/ie) er det kun chrome, der ser godt ud - de to andre har for fed menu-tekst og i <h1> (menu-tekst fylder 2 linjer nogle steder i de andre).
Den kan jeg ikke klare - brugte kun font i standard i 2 størrelser.
Avatar billede Matekick Nybegynder
29. september 2012 - 11:46 #5
Det simpelthen for mærkeligt..
Men jeg må forske videre..
Avatar billede Matekick Nybegynder
08. januar 2013 - 12:42 #6
SLukker og lukker