Avatar billede xenoxsis Nybegynder
26. september 2012 - 00:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tilføje til en querystring

Hej Eksperter,

Hvordan kan jeg tilføje til en querystring. Lad os for at tage et eksempel sige at jeg har en menu der har links for nogle kategorier.

<a href="?category=5">Kategori 5</a>

Den viser så alle items der hører under den kategori i et grid view.

Jeg kan så ydermere sortere i gridview'et med en anden querystring:

&sortby=namedesc

Den skal så tilføjes til min nuværende querystring. "?category=5&sortby=namedesc". Idét jeg, når jeg trykker på sorteringslinket, ikke kender kategorien, skal jeg finde en måde at håndtere det smartest.

En løsning ville være at have linkbuttons der i "on click" handleren håndterer Request.Querystring og finder ud af om den skal tilføje/ændre nogle værdier. Og så Response.Redirect.

Problemet er bare at dette ville skabe dobbelt postback, og det vil jeg i reglen MEGET gerne undgå.

Nogle idéer til hvordan jeg kan gøre dette?
Avatar billede mireigi Novice
26. september 2012 - 01:09 #1
Det kan du gøre, ved at skrive det ind i Page_OnLoad:

protected void Page_OnLoad(object sender, EventArgs e)
{
  string category = Request.QueryString["category"];
  string sortby = "namedesc";

  myLinkButton.PostBackUrl = string.Format("/?category={0}&sortby={1}", category, sortby);
}

Der skal givetvis laves noget logik der bygger linket op så det er gyldigt, men ovenstående er princippet bag det.
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
23. november 2012 - 12:27 #2
Jeg valgte til sidst en anden løsning hvor jeg ikke skulle bygge mine links på den måde da jeg blev ved med at få problemer med querystring.

Lukkes.