Avatar billede theman1234 Nybegynder
24. september 2012 - 17:39 Der er 3 kommentarer

2 ssd i raid 0?

Hej.

Jeg står og har brug for mere plads,da jeg har en 60 gb corsair series 3 ssd. OS er installeret på ssden og så har jeg en 750 gb hardisk ved siden af. Problemet er bare at der konstant, næsten ikke er nok plads derpå og derfor kunne jeg godt tænke mig et større ssd drev (nok 120gb) eller købe en mere sdd på 60-64gb, da det er den biligste løsning, og lave en raid 0 konfiguration mellem de 2 ssd. Her er mine spørgsmål:

Skal det være 2 af de samme ssder, for at kunne sætte dem op til raid 0?

Er der overhovedet en ide i af sætte 2 ssder op til raid 0?

Performence mæssigt synes jeg at have hørt de ikke skulle være det bedste, hvad mener i?

På forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
24. september 2012 - 17:52 #1
hvis du har muligheden, så er raid jbod nok bedre til dig.
Det klapper en stribe diske sammen til et drev - lige ud ad landevejen.
http://searchstorage.techtarget.com/definition/JBOD
og diskene kan være alt, du skraber sammen på tilbud.
Avatar billede theman1234 Nybegynder
25. september 2012 - 17:15 #3
Tak :) kigger på det :)