Avatar billede thomasmyg Nybegynder
21. september 2012 - 23:39 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

FF vs. search.babylon.com

Jeg bruger normalt IE9, men jeg skulle lige teste noget i FF og bagefter skulle jeg søge på noget i FF, jeg gjorde som jeg altid gør i IE9, skrev mine søgeord i adresselinjen og så ser jeg sgu' at det er babylon søgemaskine der bliver brugt og jeg bliver sendt ind på http://search.babylon.com........ hvor alle resultaterne er. Jeg har kigget alle de stedet jeg kan i FF og jeg kan ikke se der er valgt noget med babylon nogen steder. Jeg har valgt bing som søgetjeneste, så det undre mig lidt at det er babylon der bliver brugt.

Nogen forslag?
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2012 - 00:04 #1
1.320 point ude???
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
22. september 2012 - 00:09 #2
Og, der er jo ikke nogen der vil have dem alligevel og der er nogen der ikke vil svare så jeg kan lukke dem.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2012 - 00:28 #3
Hvis der ikke er nogen der vil have dem - men det er der vel nok? så lægger du bare selv et svar og lukker, og hiver point hjem igen.

Du har formodentlig fået Babylon ind med et andet program, som slet ikke har noget med det installelerede program at gøre.
Det er blevet så almindeligt, at luske toolbars ind sammen med andre programmer. Eksempel: man installerer et program som kan rense op i reg.basen, og ser ikke, at der er små flue ben i Babylon,Ask toolbar eller andre. Ofte står der "Brug hurtig installation anbefales" og så klapper fælden. Man skal se sig godt for, og vælge "Brugerdefineret, og så få fjernet alle flueben samt sige nej når der står noget i retning af; ved at scceptere her, accepteres også..bla..bla.
Brug den gratis version af Revo uninstaller til at fjerne den uhæderlige programmer med.http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2012 - 10:14 #4
Enig i #3. Hvis man bare trykker enter uden at se hvad man får i tilgift, så sker dette. Selv med programmer man normalt har tillid til skal man se sig for. De synes åbenbart at det er smart med alle de søgemaskiner og toolbars.
Men har man fået en 5-6 stykker af dem installeret ser internet siden noget rodet ud. Jeg bruger generelt altid brugerdefineret installtion hvis det er muligt.
Og Revo kan jeg også varmt anbefale.
Så lige denne her, som du måske kan bruge:
http://www.youtube.com/watch?v=tFv4gPHiwW4
(engelsk tale)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2012 - 10:18 #5
Internet explorer:
Tryk på Funktioner og administrer tilføjelsesprogrammer.
Vælg "Søgemaskiner" i venstre side, marker Babylon search og tryk på fjern nederst højre side.
Gå nu ind og ændre din startside til hvad end du nu ønsker.

Firefox:
Tryk på funktioner og "tilføjelser".
Tjek først fanen udvidelser og deaktiver/fjern babylon (hvis der findes en sådan her.)
Vælg fanen Plugins, find babylon og fjern. Genstart browseren og ændre din startside til hvad end du ønsker.

Crome:
Tryk på "værktøjet" i højre side til højre for stjernen.
Vælg "Valgmuligheder".
Under Grundlæggende valgmuligheder sætter du google til din standard søgemaskine. Tryk på "Administrer søgemaskiner..." marker babylon og tryk på krydset i højre side.
Sæt igen fx google til startside.

taget herfra:http://www.airsoftzone.dk/forum/viewtopic.php?f=14&t=59428
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2012 - 10:55 #6
#5 Væsenlig tilføjelse. Jeg glemte at det ikke er nok at afinstallere luske-programmerne, men at man også skal fjerne dem i browserne.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
22. september 2012 - 17:35 #7
Problemet er at jeg har ikke nogen spor af babylon, andet end den jeg har nævnt.

Da jeg fik babylon ind for meget lang tid siden, afinstallerede jeg den i programer og funktioner i windows. Jeg fjernede søgemaskinen i IE og FF. Jeg kørte ccleaner og som det sidste kørte jeg hijackthis for at være sikker.

Når jeg kigger efter nu, eller i går, så har jeg ikke noget i programmer og funktioner, der er ikke noget tilføjelsesprogram i IE, der er ikke nogen søgetjenester i FF og inde i udvidelser og plugins er der heller ikke nogen spor af babylon. JEg har igen kigget efter med ccleaner og nu her har jeg lige kigget efter med Revo Uninstaller, som jo stort set kan det samme som ccleaner.

DER ER INGEN SPOR. Så hvad pokker gør man, kan ikke se den nogen steder.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2012 - 19:02 #8
Der er noget her fra karise larry:http://www.eksperten.dk/guide/1528
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2012 - 19:11 #9
Ps. Ccleaner er udmærket, men lige med hensyn til afinstallering, mener jeg at Revo er bedre. Den kommer "længere ud i krogene".
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
22. september 2012 - 19:39 #10
jorn-a hvad kan jeg bruge det til når problemet ligger i FF?

Revo Uninstall giver mig ikke mulighed for at fjerne noget babylon. Som jeg har skrevet tidligere så fremgår babylon KUN når jeg laver en søgning i adresselinjen i FF.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2012 - 20:00 #11
Jeg forstod, at problemet kom når du brugte IE, og det er det karise skriver om. Jeg har aldrig hørt om, at IE bruger Babylon så det må vel være kommet ind med et prog. fra dig, og ikke ud igen åbenbart.

Nej det er klart, at hvis Babylon ikke fremtræder i Revo, kan Revo heller ikke hjælpe. Jeg er bare ikke enig i, at CCleaner afinstallerer lige så godt som Revo - når der da er noget som kan afinstalleres. Har du set efter i reg.basen under Current user og lokal machine, begge steder under software?
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2012 - 20:06 #12
Her er noget fra Nettet (oversat)
"Selv hvis du fjerne softwaren fra computeren, i IE vil det stadig lade Babylon søgning som standard site for nye faner i browseren.

Jeg ved ikke, om det er muligt at finde det i nogen menu i IE (mindst jeg ikke gjorde), men du kan ændre det i Windows registreringsdatabasen.

Åbn en dos shell, eller udføre "RegEdit" gennem lanceringen menuen.

Find nøglen:
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Wow6432Node \ Microsoft \ Internet Explorer \ Om webadresser \ Tabs

og ændre den post, der peger til Babylon søgning, til den, du ønsker (det være sig Google, Bing, eller hvad).
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
22. september 2012 - 20:44 #13
Arj jorn-a nu må du sgu' høre efter. DET ER I FIREFOX problemet ligger.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2012 - 21:11 #14
Nå jeg hæftede mig ved :"Når jeg kigger efter nu, eller i går, så har jeg ikke noget i programmer og funktioner, der er ikke noget tilføjelsesprogram i IE" Hvorfor skriver du så om IE? Jeg vidste ikke at nogen kalder Firefox for FF. Men ok så ved jeg det.

Prøv at gå ind i C:\Programmer Mozilla Firefox. Oppe foroven er der en folder som hedder "Searchplugins" Se om Babylon ligger der.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
22. september 2012 - 21:22 #15
Der har jeg slettet alt på nær bing.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2012 - 21:30 #16
Ja hvis Babylon ikke lå der, er der vel kun 2 muligheder. 1 gennemsøg reg.basen (hvis du orker) eller 2. lad Revo slette Firefox med nederste mulighed - rat og krat, og geninstallerer den.
Jeg har aldrig hørt noget lignende. Jeg mener at, under disse omstændigheder, må Babylon betragtes som en slags virus.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
23. september 2012 - 18:17 #17
Jeg har prøvet og scanne med en gammel kending, spybot-search & destroy, den fandt 5 ting med babylon der skulle fjerns og blev fjernet. Men problemet i FF er der stadig.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2012 - 19:14 #18
spybot-search & destroy leder jo efter Malware, men desværre er Babylon toolbar ikke Malware, så den slags programmer kan ikke hjælpe her. Jeg har givet op, har ikke andre forslag end dem fra #16.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2012 - 11:45 #19
Dropper overvågning af spørgsmålet.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
01. oktober 2012 - 13:34 #20
Det kan jeg godt forstå, jeg har også opgivet og gøre mere ved det. Jeg har scannet med mange antivirus-, spyware-, malware, reg. overvågelses-programmer og lige meget hvad så har jeg hele tiden babylon som søgetjeneste, selv om jeg har angivet bing som søgetjeneste.
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2012 - 13:41 #21
Du har været så venlig at sende mig en intern mail med tilbud om point. Jeg takker, men samler aldrig på point. Så du svare bare selv:)
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
04. oktober 2012 - 09:19 #22
Jamen så lukker jeg det selv.