Avatar billede Albertek Nybegynder
18. september 2012 - 12:34 Der er 8 kommentarer

program til ekstern harddisk?

Hej :)

jeg vil på forhånd undskylde hvis spørgsmålet ligger i forkert mappe eller andet, men er ny og har svært ved at finde rundt...

jeg har en ekstern harddisk som pludselig siger den vil formateres. har fået noget hjælp fra nogle gutter, som fandt et program, som kunne hente filerne ud af eksternen. MEN, programmet ligger filerne i en stor pærevælding, og da jeg har omkring 400gb, kan jeg ikke overskue at skal til at sortere det hele på ny.

jeg har prøvet at foretage fejlfinding, men der kommer en popup med at windows ikke har adgang. og kan heller ikke ændre navn.

så mit spørgsmål er:
er der et program som kan hente mine filer ud- og de bliver lagt i mapper ligesom de gjorde før? :)

jeg kender ikke mærket på den eksterne harddisk.
jeg kører windows 7

please hjælp!

Mvh.
Avatar billede magic-mouse Novice
18. september 2012 - 13:11 #1
De gange jeg har kørt restore på harddisken har det været samme problem. Stor mængde filer som ligger over alt.

Jeg er sikker på at der findes nogen løsning men i min erfaring er det noget som koster.

Jeg tror bare du skal være lykkelig for at du har fået dine filer igen.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2012 - 13:11 #2
Der er mange programmer til det formål, her er et af dem: http://www.pandorarecovery.com/download/

Du kan også lave en Live-CD f.eks Linus mint, som kan læse windows, måske kan den bruges? http://www.linuxmint.com/download.php

Disken står vel ikke som RAW i Diskhåndtering?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. september 2012 - 13:32 #3
jeg ville også foreslå en live-cd med linux - de er ikke så hysteriske mht rettigheder på ntfs som windows er.
Avatar billede Albertek Nybegynder
18. september 2012 - 16:32 #4
jorn-a:

det program som du linker til- ved du hvordan filerne kommer til at ligge efterfølgende?

hvordan ser jeg det med RAW?
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2012 - 17:41 #5
Du bestemmer selv hvor filerne skal ligge.

Om disken er RAW ser du under Diskhåndtering. Når jeg spørger, er det fordi, at det somme tider lykkes at genskabe filtabellen. Når den er mistet, kan windows ikke se partitionen.
Avatar billede Albertek Nybegynder
19. september 2012 - 11:03 #6
okay mange tak :)
jeg kigger på det i morgen, måske jeg vender tilbage :)
ellers mange tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2012 - 11:44 #7
OK!
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2012 - 11:49 #8
Dropper overvågning af spørgsmålet.