Avatar billede henrik_40 Juniormester
16. september 2012 - 21:37 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Subdomæne virker ikke

Hejsa
Min hjemmeside hos Surftown:
http://henrik-hartig.dk/

virker fint.

Men nu har jeg lavet et subdomæne, som hedder
vingen.henrik-hartig.dk og den kan jeg ikke få til at "go live".

Jeg kunne forestille mig det har noget med web.config eller stinavne til det ene eller det andet som driller.
Jeg har prøvet alt muligt med web.config, så her er en skrabet version for subdomænet:

<configuration>
    <system.web>
        <compilation debug="true" />
      <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
Kan nogen fortælle mig hvad jeg skal gøre?
Avatar billede henrik_40 Juniormester
16. september 2012 - 21:38 #1
Avatar billede magic-mouse Novice
17. september 2012 - 08:21 #2
Enten bliver du nød til at sende en error log ellers må du åbne så "offentligheden" kan se fejlmeddeleser.

Som det er nu kan vi bare se at der er en fejl.
Avatar billede Claus Mattsson Nybegynder
17. september 2012 - 09:42 #3
Det nemmeste er bare at gøre hvad den siger og uploade en web.config fil, der indeholder følgende:

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>
Avatar billede jokkejensen Novice
17. september 2012 - 09:47 #4
Stik lige en finger i jorden og hør surftown om de tillader "uendelige" .net applikationer for hvert webhotel.

Jeg er overbevist om du kun har et IIS site, men om den vha deres kontrolpanel, ved oprettelse af et subdomæne opretter endnu en application under dit site, og tildeler den hostheaderen - jeg tvivler, men sikre først det overhovedet er muligt.

Jeg formoder de kræver et webhotel pr subdomæne. ALtså du skal ind og vælge en pakke : http://surftown.dk/webhotel-privat og pege vinge.hen....dk derhen.

En .net app kræver sin egen applikation i IIS ellers kører den ikke.

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
17. september 2012 - 09:47 #5
Det nytte ikke noget at skrive

      <customErrors mode="Off"/>

for subdæmænet, når den kigger i roden af www.henrik-hartig.dk for web.config.

/J
Avatar billede magic-mouse Novice
17. september 2012 - 09:59 #6
det skulle være muligt at pege subdomainet til /root/mappe på dit webhotel, hvis ikke byt til unoeuro. Der sætter den selv alt op for dig.
Avatar billede Claus Mattsson Nybegynder
17. september 2012 - 10:15 #7
Nå man opretter et subdomæne hos surftown, så oprettes der en ny instans med tilhørende apppool og egen sti.

Derfor virker det også at smide en ny web.config fil op...
Avatar billede kalp Novice
17. september 2012 - 14:59 #8
http://surftown.dk/support/hvordan-opretter-jeg-et-subdomaene

Der står i øvrigt, at subdomænet først kan tages i brug efter et par timer.

Du har måske været ivrig og tjekket for tidligt:)
Avatar billede kalp Novice
17. september 2012 - 15:01 #9
Nej den er aktiv, men der er et problem med den:)
De andre er inde på det rigtige angående custom errors.
Avatar billede jokkejensen Novice
17. september 2012 - 15:56 #10
1 : Prøv at uploade en flad html fil.

2 : Prøv at uploade en simpel aspx fil der bare lige udskriver dd (inline C#).

3 : Prøv at uploade en compileret side, med /bin/ folderen

Hvornår optræder fejlen ?

vh
Avatar billede henrik_40 Juniormester
17. september 2012 - 17:32 #11
Sikke mange svar. Fedt. Jeg vender tilbage senere i aften, hvor jeg vil prøve Jeres forslag. (er lige nu på job).
Avatar billede henrik_40 Juniormester
17. september 2012 - 21:12 #12
Så er jeg tilbage :-)

Har oploadet en ren html-fil, og det virker
http://vingen.henrik-hartig.dk/test.htm

Har oploadet en simpel aspx-fil, og det virker IKKE:
http://vingen.henrik-hartig.dk/Simpel.aspx

Jeg kan se at min favicon bliver indlæst og den ligger i subdomænets rod.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
17. september 2012 - 21:30 #13
Jeg har mingeleret lidt rundt. Web.config for subdomænet:
<configuration>
    <system.web>
      <customErrors mode="Off" ></customErrors>
        <compilation debug="true" />
    </system.web>
</configuration>

Og jeg får nu en fejl for linket:
http://vingen.henrik-hartig.dk/Simpel.aspx

Som I kan se.
Avatar billede magic-mouse Novice
17. september 2012 - 21:46 #14
Du skal have dine referencer iorden.

I filen Simpel.aspx.cs skal du have Namespace=Vingen og class=Simpel

Husk at det er case sensitive.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
17. september 2012 - 21:52 #15
hmm det er da vist det som .NET selv har autogenereret for mig... Eller?
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Web;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;

namespace Vingen
{
    public partial class Simpel : System.Web.UI.Page
    {
        protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
        {

        }
Avatar billede henrik_40 Juniormester
18. september 2012 - 01:56 #16
Kan det have noget med det her at gøre?
http://www.eksperten.dk/spm/965068
Avatar billede bokruse Nybegynder
18. september 2012 - 10:16 #17
Kan det skyldes, at du har valgt forskellige frameworks på de to domæner? Det ser ud til at du kører med .NET 1.1 på dit hovedomæne og 2.0 på dit subdomæne.

Venlig hilsen
Bo Kruse
Surftown.dk
Avatar billede henrik_40 Juniormester
18. september 2012 - 10:25 #18
Hej Bo
Jeg ændrede serveren til 2.0 i går aftes inde på SurfTowns side i går aftes og fik så den fejl du kan se nu.

Desværre kan jeg først komme til min pc i aften, men jeg kører med Visual Studio 2010, og Frameworket må være 4.X
Avatar billede bokruse Nybegynder
18. september 2012 - 10:33 #19
Du har, så vidt jeg kan se, ikke adgang til .NET 4.0 på den server, dit webhotel ligger på lige nu. Men du kan kontakte kundeservice og få dem til at flytte din konto til en nyere server, og dermed få adgang til 4.0.

Venlig hilsen
Bo Kruse
Surftown
Avatar billede henrik_40 Juniormester
18. september 2012 - 10:36 #20
Det er vel nødvendigt for at køre LINQ osv.?
Avatar billede bokruse Nybegynder
18. september 2012 - 10:45 #21
Jeg har ikke forstand på .NET(er ikke tekniker eller supporter), så det kan jeg desværre ikke svare på. Men hvis du kontakter kundeservice, så kan du få svar på dine spørgsmål.

Venlig hilsen
Bo Kruse
Surftown
Avatar billede henrik_40 Juniormester
18. september 2012 - 10:56 #22
Hej Bo
Jeg har bedt om at blive overflyttet til nyere servere, som du skrev i dit andet indlæg  ;)

Så må vi se hvad der så sker med mit subdomæne.