Avatar billede Lypzico Nybegynder
16. september 2012 - 10:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Stationær fejl.

Jeg har bygget en stationær for nylig, den gad dog ikke virke på begge mine 4 GB RAM. Den gad kun virke på det ene af dem og windows blev derfor installeret på et af dem.
Jeg sendte så begge ram tilbage efter som jeg gik ud fra at det var en RAM fejl. Jeg har fået 2 nye RAM nu men det er den samme fejl - Kun den ene ram virker hvis man har den siddende alene i, den anden gør altså ikke.
Det der sker når den startes op med begge RAM i er at den sidder fast på windows logoet i cirka 30 sekunder hvorefter den rebooter. Det næsten samme sker når man starter under reparation.
Man kan se at den accepterer RAM'en i BIOS'en når man kører med begge.

Har i nogen forslag?
Tak på forhånd.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. september 2012 - 14:23 #1
Hej og velkommen.
Hvilket bundkort?
Og hvilket styresystem?
En 32 bit udgave understøtter kun op til 4 gb ram.
Er det ligegyldigt om ram sidder i slot 1 eller 2?
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2012 - 16:15 #2
det er en sokkel fejl på bundkortet

få det byttet

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
16. september 2012 - 16:22 #3
#2 ja det kunne jeg også frygte det er.
Avatar billede Lypzico Nybegynder
16. september 2012 - 16:44 #4
Bundkort: Gigabyte GA-Z77-D3H (rev. 1.0)
Styresystem: Windows 7 jeg er rent faktisk ikke sikker på om det er 32 eller 64 bit men melder tilbage senere i aften.
Endnu engang tak!
Avatar billede 220661 Ekspert
16. september 2012 - 16:46 #5
velbekomme. Høres ved
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2012 - 18:39 #6
du skal også lige huske at prøve om ikke nogen af skruerne gør bundkortet lidt skævt
skævheden vil opstå når der kommer varme på bundkortet
det er det selvfølgelig ikke men udeluk det

da du har prøvet med andre ram klodser er det ikke dem der er akave - hundreddele skæve så de ikke når helt i bund i soklen - har været ude for det

m.v.h
Avatar billede Lypzico Nybegynder
16. september 2012 - 20:30 #7
Jeg kører windows 64 bit og det er lige gyldigt om det er sokkel 1 eller 2.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. september 2012 - 23:03 #8
Den kører med 4 gb lige meget om den sidder i sokkel 1 eller 2?
Så burde der jo ikke være fejl på soklerne.
Er den bios version som er på den, den som fulgte med kortet?
Avatar billede Lypzico Nybegynder
17. september 2012 - 06:44 #9
Ja bios versionen er den jeg fik med bundkortet.

Så er det vel fejl på bundkortet?
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2012 - 08:33 #10
ja det må det være
Avatar billede Lypzico Nybegynder
30. september 2012 - 10:49 #11
Hvordan giver jeg jer point for den her post? I har begge været super gode til at hjælpe! Jeg sætter pris på det-
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2012 - 10:53 #12
Du accepterer dette og treatmenice's svar når han lægger det
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2012 - 11:42 #13
Hmm Du glemte lige den sidste del af det.
Treatmenice skulle også have lagt et svar før du lukkede.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2012 - 11:45 #14
Point til treatmenice:
http://www.eksperten.dk/spm/969737