Avatar billede svart Nybegynder
15. september 2012 - 21:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

pdf fil - Er det tilladt at rette det?

Hejsa

Er det lovligt, at editere pdf filer?

Jeg sidder med en bunke sikkerhedsdata blade med en del stavefejl og ukorrekte oversættelse fra engelsk til dansk.

Er det tilladt at rette det?

Jeg ville meget gerne have en "sikkerhed" i form af link eller andet, som bekræfter svaret.
Avatar billede milter Ekspert
15. september 2012 - 21:51 #1
Det kommer nok an på, hvor du har filerne fra, hvad der står i dem, og hvad du skal bruge de redigerede versioner til.
Avatar billede svart Nybegynder
15. september 2012 - 21:52 #2
-det er min virksomheds egene sikkerheds datablade. som jeg er blevet spurgt om jeg kan rette til "dansk"
Avatar billede milter Ekspert
15. september 2012 - 22:13 #3
Når du spørger, som du gør, går jeg ud fra, PDF-filerne ikke er blevet beskyttet mod redigering af den oprindelige forfatter.

Hvis de redigerede filer kun skal bruges til internt brug i firmaet, kan jeg ikke forestille mig, der skulle være noget ulovligt i det, selv om jeg ikke kan give dig en lovparagraf, der bekræfter det.

Dit firma burde også kunne kontakte den oprindelige forfatter/ejer til teksterne og spørge, om det er OK.
Avatar billede cerby Nybegynder
15. september 2012 - 22:14 #4
hvis det er dit eget firmas, så er i vel ejerne af det og ejerne af rettighederne til det og kan derfor tillade jer at rette i dem.
Avatar billede svart Nybegynder
15. september 2012 - 22:23 #5
Avatar billede milter Ekspert
15. september 2012 - 22:37 #6
I sikkerhedsindstillingerne for dokumentet kan jeg se, at alt er tilladt, dvs. forfatteren har ikke blokeret for noget som helst.

En venlig forespørgsel til Flint Group i England vil sikkert være en god ide alligevel. Der findes endda en emailadresse, I kan henvende jer til på første side :-)
Avatar billede svart Nybegynder
15. september 2012 - 22:44 #7
ja du har ret Milter.... smid et svar :-)
Avatar billede milter Ekspert
15. september 2012 - 22:50 #8
Kommer her og god arbejdslyst :-)
Avatar billede svart Nybegynder
15. september 2012 - 22:52 #9
tak, det bliver en Lang nat :-) med masser af kaffe!
Avatar billede milter Ekspert
15. september 2012 - 22:59 #10
Velbekom :-)