Avatar billede Jacob_M86 Nybegynder
13. september 2012 - 12:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hente excel ark fra anden excel fil

Hej.

Jeg er ved at prøve at hente Sheet1 fra en excel fil(Data.xls) til en anden excel fil(Beregninger.xls), men jeg kan kun få det til at virke når jeg henter en enkelt celle fra (Data.xls).

Jeg vil gerne have alt data, der står på Sheet1 i (Data.xls) overført til (beregninger.xls).

Hvis jeg gør sådan her får jeg oplysningerne fra Celle A1:
='[Data.xls]Sheet1'!$A$1

Men hvis jeg gør sådan her, for at få hele Sheet1,så virker det ikke:
='[Data.xls]Sheet1'!A2:F783

Er der en, som ved hvordan man henter alt data fra Sheet1 i (Data.xls)?
Avatar billede anedi Ekspert
13. september 2012 - 12:34 #1
I celle A1 i beregningsarket:
='[Data.xls]Sheet1'!A1 , altså uden $-tegn

Træk herefter cellen ned til række 783 og kolonnerne hen til Kolonne F.

Vh
Anedi
Avatar billede Jacob_M86 Nybegynder
13. september 2012 - 13:41 #2
Tak for svaret. Det fungerede, men nu opstår der så en nyt problem/spørgsmål.

Kan man gøre sådan at hver gang man åbner (Beregninger.xls), så henter den data fra (Data.xls) Sheet1? Så man på den måde hele tiden har det nye data, som bliver tilføjet til (Data.xls)?
Avatar billede mireigi Novice
13. september 2012 - 13:49 #3
Du skal lige huske at lukke denne:
http://www.eksperten.dk/spm/968872

Generelt er det en dårlig ide at poste samme spørgsmål i flere kategorier. Har du valgt en forkert kategori, kan du bede en co-admin om at flytte den for dig.
Avatar billede Jacob_M86 Nybegynder
13. september 2012 - 14:14 #4
Jeg er ikke helt klar over hvordan man sletter?

Jeg har trykket afmeld. Er den så slettet?
Avatar billede mireigi Novice
13. september 2012 - 14:55 #5
Du skal selv ligge et svar og så acceptere det.
Så er spørgsmålet lukket.
Avatar billede anedi Ekspert
13. september 2012 - 14:59 #6
#2
Det skulle Excel gerne selv kunne gøre.
Du kan blot udvide området i Beregningsarket til at dække eksempelvis A1:K1000.
Altså træk celle A1 ned til A1000 og derefter trækkes hele området til kolonne K.

Hvis du vil undgå at tomme celler opgøres som 0-værdier i Beregningsarket, skal du istedet skrive følgende i celle A1:
=hvis('[Data.xls]Sheet1'!A1="";"";'[Data.xls]Sheet1'!A1)

Vh
Anedi
Avatar billede Jacob_M86 Nybegynder
14. september 2012 - 08:12 #7
Okay, tak for det.

Men hvordan får jeg den til at opdatere når jeg åbner (Beregninger.xls)? Hvis jeg går ind og retter i (Data.xls) og åbner (Beregninger bagefter, så er det stadig det gamle data som er der.

I toppen står der noget med 'Automatisk opdatering af links er deaktiveret', hvis jeg trykker 'aktiver', så ændrer der ingenting.
Avatar billede Jacob_M86 Nybegynder
14. september 2012 - 09:35 #8
Rettelse:

Hvis jeg trykker på aktiver automatisk opdatering, så opdaterer den. Men hvordan får jeg det til at være aktiveret hele tiden, så man ikke skal trykke på aktiver, hver gang man starter?
Avatar billede Jacob_M86 Nybegynder
14. september 2012 - 11:49 #9
Jeg har fundet ud af det.

Hvordan accepterer man svar, så anedi kan få point?
Avatar billede anedi Ekspert
14. september 2012 - 13:54 #10
Super du fandt ud af det.

Du accepterer bare dette svar.

Vh
Anedi