Avatar billede Jacob_M86 Nybegynder
13. september 2012 - 12:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hente helt excel ark fra anden excel fil

Hej.

Jeg er ved at prøve at hente Sheet1 fra en excel fil(Data.xls) til en anden excel fil(Beregninger.xls), men jeg kan kun få det til at virke når jeg henter en enkelt celle fra (Data.xls).

Jeg vil gerne have alt data, der står på Sheet1 i (Data.xls) overført til (beregninger.xls).

Hvis jeg gør sådan her får jeg oplysningerne fra Celle A1:
='[Data.xls]Sheet1'!$A$1

Men hvis jeg gør sådan her, for at få hele ark1,så virker det ikke:
='[Data.xls]Sheet1'!A2:F783

Er der en, som ved hvordan man henter alt data fra Sheet1 i (Data.xls)
13. september 2012 - 13:54 #1
Du kan kopiere et ark fra en projektmappe til en anden. Ved ikke om det løser din udfordring.

Der er ike nogen let metode til at kopiere alle oplysninger fra et ark til et andet med mindre du i hver enkelt celle indsætter en formel.

Eks. at du indtaster den første formel i spørgsmålet,
='[Data.xls]Sheet1'!$A$1
og herefter kopierer til samtlige relevante celler.

Kopiering af arket vil ikke ajourføre det indsatte ark.
Det vil løsningen med formler i hver enkelt celle til gengæld.
Avatar billede Jacob_M86 Nybegynder
18. september 2012 - 17:22 #2
lukket