Avatar billede Cremant Nybegynder
11. september 2012 - 21:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Streaming af TV fra internettet

Hej.
Jeg er lidt på herrens mark her. Jeg har læst og set på de her TV med WiFi (Samsung og andre), og jeg vil gerne give min gamle mor muligheden for at se TV fra DR's arkiv på dr.dk/nu med et TV med WiFi forbindelse.

Jeg har talt med forskellige forhandlere, og nogle har sagt at TV'et skal være med dual-core for at billederne ikke skal hakke, mens andre siger, at det er lige meget. Hvad er op og ned her? Kan jeg bare købe et (lidt billigere) TV uden dual-core?

WiFi'en hos min mor er hurtigt nok til at min PC og iPad sagtens kan vise film fra dr.dk/nu.

Mvh Per
Avatar billede alperc Nybegynder
12. september 2012 - 00:01 #1
Jeg tror ikke, at processoren har noget at gøre med, hvor godt billedet viser. Processoren betyder, hvor godt og hurtig systemet er til at starte forskellige programmer op på samme tid. Så der vil ikke være forskel på core-tallet.
Avatar billede Cremant Nybegynder
18. september 2012 - 20:40 #2
Hej.
Tal for svaret. Jeg har nu prøvet med et TV uden dual-core (et Samsung med WiFi) og det kører streaming fra dr.dk/nu uden problemer.
Avatar billede Cremant Nybegynder
27. september 2012 - 23:05 #3
Jeg mangler et svar for at kunne lukke tråden. Derfor dette indlæg.